Во последните години, темата за зелениот транспорт и електричните возила добива сè поголемо внимание на глобално ниво, вклучително и во Македонија.
Се наметнува прашањето – дали Македонија е подготвена да го прифати електричниот транспорт и дали има соодветна инфраструктура за да ги задоволи потребите на растечкиот број на возачи на електрични автомобили?
Првиот аспект кој заслужува внимание е економската и еколошката исплатливост на електричните возила.
Трошоците за полнење на електричен автомобил се значително пониски од трошоците за фосилни горива, што ги прави електричните автомобили привлечни на долг рок.
Дополнително, тие се одликуваат со пониски емисии на штетни гасови, помагајќи во намалувањето на загадувањето на воздухот.
Во урбаните центри како Скопје, каде загадувањето е хроничен проблем, електричните возила можат да имаат големо позитивно влијание врз квалитетот на воздухот и здравјето на граѓаните.
Меѓутоа, предизвикот лежи во инфраструктурата за полнење, која е клучен фактор за успешен премин кон зелен транспорт.
Во Македонија, бројот на полначи за електрични автомобили сè уште е мал, и главно се наоѓаат во поголемите градови.
Полнењето може да биде предизвик, особено за корисниците од руралните области, каде што инфраструктурата речиси и не постои.
За споредба, во повеќето европски земји постојат значителни субвенции и иницијативи за поставување на полначи, како во јавните паркинзи, така и во станбените објекти.
Друг значаен аспект е законската рамка и поддршката од државата. Во моментов, Македонија нуди одредени даночни олеснувања за набавка на електрични возила, но тие се ограничени.
Од клучно значење е воведување на дополнителни субвенции за купување електрични возила, како и за поставување на полначи.
Земји како Норвешка и Холандија се примери за тоа како владините политики можат да поттикнат масовна употреба на електрични возила.
Со оглед на ова, Македонија има потенцијал да се движи кон поодржлив транспортен систем, но потребни се решителни чекори и инвестиции во инфраструктурата и поддршка за граѓаните кои би сакале да преминат на електрични возила.