Најстрмната жичарница во светот е штотуку отворена во Бернските Алпи во Швајцарија. Поврзувајќи го селото Штехелберг во долината со местото Мирен, жичарницата има наклон од 159,4 проценти.
Возењето трае само четири минути, за време на кои жичарницата совладува висинска разлика од 775 метри на патека долга речиси 1.194 метри.
Две кабини висат на рака долга 11 метри за да можат да го совладаат стрмниот наклон, а секоја од нив може да прими до 85 патници. Трасата е целосно автономна, со постојан мониторинг преку камери и сензори, што овозможува работа без екипаж во кабините.
Првата кабина започна со возење во петок, на 13 декември, за време на официјалната церемонија на отворање. Редовните патници почнаа да ја користат од сабота, 14 декември.
Новата жичарница е дел од проектот „Schilthornbahn 20XX“, кој вклучува изградба на нова траса составена од три делници. На крајот ќе ги поврзува Штехелберг и Мирен преку Бирг до Шилтхорн, скратувајќи го времетраењето на патувањето од 32 минути на околу 18 минути.
Џејмс Бонд го прослави „Piz Gloria“
Швајцарскиот планински ресторан „Piz Gloria“ стана познат благодарение на филмот за Џејмс Бонд од 1969 година, „Во служба на нејзиното величество“.
Овој ротирачки ресторан се наоѓа на врвот на планината Шилтхорн и нуди панорамски поглед од 360 степени на повеќе од 200 планински врвови. Ако видливоста е добра, може дури да се види и Монблан.
Дизајниран од бернскиот архитект Конрад Волф, овој ресторан тврди дека е првиот ротирачки ресторан во светот.
Името на ресторанот потекнува од истоимениот роман на Јан Флеминг од 1963 година, во кој тој е засолниште на негативецот Ернст Ставро Блофелд на врвот на планината. Продукцискиот тим за филмот го пронајде ресторанот делумно изграден и помогна во неговото завршување во замена за ексклузивно користење за снимање на филмот од 1969 година.
Новата жичарница меѓу Мирен и Бирг исто така беше отворена во исто време како и најстрмата жичарница во светот. Завршниот дел од трасата од Бирг до Шилтхорн се очекува да биде отворен во март 2025 година, додека финализацијата на целиот проект се планира за пролет/лето 2026 година. Овој завршен дел од трасата е затворен од средината на октомври поради работи на проектот.