Кога ќе помислиме на Мишелиновите ѕвезди, првото нешто што ни паѓа на памет се елитни ресторани и врвна кујна. Сепак, зад ова престижно признание се крие изненадувачка приказна за поврзаноста со индустријата за автомобилски гуми. Како браќата Андре и Едуард Мишелин, основачите на компанијата „Michelin“, од вулканизација преминаа кон оценување ресторани и го променија светот на гастрономијата? Нивната приказна е спој на генијален маркетинг и посветеност на квалитетот кој трае повеќе од еден век.
На почетокот на 20-тиот век, браќата Андре и Едуард Мишелин, основачи на компанијата „Michelin“, се соочиле со предизвик, како да ги поттикнат возачите повеќе да патуваат, а со тоа и да користат гуми.
Во 1900 година го издале првиот „Michelin Guide“, бесплатен водич наменет за возачите, кој содржел информации за сервиси, бензински пумпи и места за одмор, вклучувајќи и ресторани.
До 1926 година, водичот еволуирал, а фокусот се префрлил на гастрономијата. Во таа година била воведена првата Мишелинова ѕвезда како ознака за квалитет на рестораните. Системот за оценување бил проширен во 1931 година, кога биле воведени две и три ѕвезди, означувајќи ресторани со извонреден квалитет.
Стратегијата на браќата Мишелин била генијална: со поттикнување на луѓето да патуваат до оддалечени ресторани, се зголемувала потребата за автомобили и, со тоа, за гуми. Овој маркетиншки потег не само што ја промовирал нивната компанија, туку и поставил темели за стандарди во гастрономијата кои се почитуваат до денес.
Системот за оценување функционира на следниов начин:
Една ѕвезда: Многу добар ресторан во својата категорија.
Две ѕвезди: Одлична кујна, вредна за посета.
Три ѕвезди: Исклучителна кујна, вредна за посебно патување.
Овие ѕвезди ги доделуваат анонимни инспектори врз основа на критериуми како што се квалитетот на состојките, вештината во подготовката на храната, хармонијата на вкусовите и конзистентноста.
Интересни факти за Мишелиновите ѕвезди
Бесплатни водичи: Првите Мишелинови водичи биле бесплатни, со цел поттикнување на патувањата и индиректно зголемување на продажбата на гуми.
Франција, како татковина на Мишелиновиот водич, има најмногу ресторани со ѕвезди – вкупно 639 ресторани, од кои 75 имаат две ѕвезди, а 30 се закитени со три.
Идентитетот на инспекторите е строго чувана тајна за да се обезбеди објективност.
Инспекторите ги оценуваат рестораните врз основа на квалитетот на состојките, хармонијата на вкусовите, техниката на подготовка, личниот печат на готвачот и постојаноста на квалитетот.
Ресторани во Србија со Мишелинови ѕвезди
Србија е релативно нов учесник на мапата на Мишелиновите ѕвезди, но постојано расте и се развива. Последен пат, во декември 2024 година, два ресторани ги добија своите први ѕвезди:
Langouste: Сместен во Белград, овој ресторан комбинира локални состојки со француска и италијанска кујна, нудејќи уникатно гастрономско искуство.
Fleur de Sel: Се наоѓа во Нови Сланкамен и е познат по креативниот пристап кон традиционалната кујна, користејќи свежи и сезонски состојки.
Покрај овие, Мишелиновиот водич за 2024 година препорачува вкупно 22 ресторани во Белград, вклучувајќи го и ресторанот „Homa“.
Извор: 24sedam.rs