Продажбата на шампањ го изгуби својот сјај, бидејќи луѓето ширум светот не се расположени да наздрават со „на здравје“.
Вкупниот број на испораки на шампањ од Франција минатата година опадна за речиси 10 проценти, на 271 милион шишиња, што претставува втора последователна година на пад, додека потрошувачите обременети од инфлација ги намалуваат трошоците, а на глобално ниво преовладува мрачна атмосфера.
Според новиот извештај на Comité Champagne, трговско здружение кое претставува повеќе од 16.000 лозари и 320 куќи за производство на шампањ, состојбата во индустријата е загрижувачка, што е во согласност со падот на продажбата на други алкохолни пијалаци.
Максим Тубар, копретседател на оваа организација, изјави дека ова „не е време за славење, со оглед на инфлацијата, конфликтите ширум светот, економската несигурност и политичките очекувања во некои од најголемите пазари за шампањ“, вклучувајќи ги САД и Франција.
Продажбата на овој домашен пијалак во Франција, исто така, падна за 7 проценти, на 118 милиони шишиња, бидејќи „домашниот пазар сè уште трпи последици од преовладувачката мрачна политичка и економска ситуација,“ се наведува во соопштението. Франција летово одржа вонредни избори кои резултираа со поделен парламент.
Францускиот луксузен гигант LVMH прв предупреди уште во јули дека 2024 година ќе биде тешка за шампањот, кога објави пад на продажбата од 15 проценти во првата половина од годината.
И покрај овој пад, копретседателот на здружението, Давид Шатион, нагласи дека шампањот претставува „цврст, одржлив организациски модел кој ја докажа својата вредност дури и во соочување со потешкотии, што влева доверба во иднината.“
„Шампањот е тесно поврзан со прославите, среќата и слично,“ изјави главниот финансиски директор на LVMH, Жан-Жак Гијони, за време на конференциски повик за заработката. „Можеби моменталната глобална ситуација, без разлика дали е геополитичка или макроекономска, не ги поттикнува луѓето да се развеселат и да отворат шишиња шампањ.“
LVMH е најголемиот производител на шампањ во светот и поседува брендови како Dom Perignon, Krug и Veuve Clicquot. Минатата година, компанијата инвестираше ненаведена сума во French Bloom, безалкохолно пенливо вино, што е нивниот прв влез во оваа категорија.
Француската група за производство на жестоки пијалаци Rémy Cointreau, која е сопственик на шампањот Telmont што го поддржува Леонардо ДиКаприо, исто така неодамна објави финансиски извештај во кој предвидува поголем пад на продажбата од очекуваното, поради намалување на потрошувачката од страна на купувачите.
Регионот во Франција, исто така, се соочува со екстремни временски услови, вклучувајќи високи температури и рани мразеви, што доведе до тоа лозарите во 2021 година да имаат најмала берба од 1957 година. Како одговор на тоа, куќите за шампањ како Telmont преминуваат на еколошки методи на одгледување за да привлечат купувачи кои ги поддржуваат зелените иницијативи.