Во ерата на дигитализацијата, онлајн шопингот претставува глобален феномен што значително го менува начинот на кој луѓето ги задоволуваат своите потреби. Македонија не е исклучок од овој тренд. Со сè поголемата достапност на интернетот и мобилните уреди, бројот на Македонци кои купуваат преку интернет значително се зголемува.
Раст на е-трговијата во Македонија
Во изминатите неколку години, е-трговијата во Македонија доживеа импозантен раст.
Според последните податоци, над 60% од Македонците барем еднаш купиле производ или услуга онлајн.
„Порастот на е-трговијата е очекуван, особено со оглед на тоа што сè повеќе граѓани го користат интернетот за различни активности“, вели Мирјана Велковска, експерт за дигитален маркетинг. Трошоците на Македонците на онлајн шопинг растат од година во година.
Просечната потрошувачка по лице се проценува на околу 200 евра годишно, со што Македонија се приближува до просекот на земјите од регионот.
„Забележуваме пораст на продажбата на облека, електроника и книги преку онлајн платформи“, додава Велковска.
Иако растот е импресивен, довербата на потрошувачите во онлајн шопингот останува предизвик. Според истражувањето на „Македонска е-трговска асоцијација“, повеќе од 40% од граѓаните сè уште изразуваат загриженост за сигурноста на онлајн трансакциите.
„Луѓето сè уште се плашат од измами и кражби на лични податоци“, објаснува Марко Крстевски, сопственик на локална онлајн продавница. „Меѓутоа, со појавата на посигурни платформи и поддршка од банките, довербата се зголемува“.
Е-трговијата не само што ги олеснува купувањата на потрошувачите, туку има и значително влијание врз економијата. Со зголемениот обем на онлајн трансакции, расте и потребата за логистички услуги, што резултира со отворање на нови работни места.
„Дигиталната економија отвора нови можности за малите бизниси кои сега можат да допрат до клиенти низ целата земја, па дури и во странство“, велат економистите.
Иднината на онлајн шопингот во Македонија
Со појавата на нови технологии како вештачка интелигенција и виртуелна реалност, иднината на онлајн шопингот изгледа уште посветла. Големите трговци веќе инвестираат во персонализирани препораки и побрзи испораки за да ја подобрат искуството на потрошувачите.
„Очекуваме дека во следните 5 години бројот на онлајн купувачи ќе се удвои“, предвидува Велковска. „Мобилниот шопинг и интеграцијата со социјалните мрежи ќе бидат клучни фактори за овој раст“.
Иако предизвиците се значителни, јасно е дека е-трговијата ќе продолжи да расте и да игра значајна улога во животите на Македонците. Во свет каде што границите на шопингот се само кликови далеку, „Паричник без граници“ е новата реалност што го редефинира начинот на кој трошиме и штедиме.
Извор: denar.mk