
Страста на Германците за патување не слабее дури и во економски тешки времиња. „И покрај сите економски и геополитички предизвици – Германците патуваат! Изгледа дека одморот е последното нешто на кое се подготвени да заштедат“, рече претседателот на Германското здружение на туристички агенции (DRV), Норберт Фибиг, на отворањето на Меѓународниот саем за туризам (ITB) во Берлин овој вторник, 4 март.
Вкупните приходи од летната сезона, која трае од мај до октомври 2025 година, се зголемени за 12 отсто во споредба со претходната година, покажуваат податоците на DRV. Бројот на патници е зголемен за шест отсто. За целата туристичка година, од ноември 2024 до октомври 2025 година, DRV предвидува раст на приходите од 11 отсто и четири отсто повеќе патници. Освен тоа, германските граѓани се порано и порано го резервираат својот летен одмор. „
Германците минатата година потрошиле рекордни суми на патувања, покажуваат анализите на институтот YouGov. За однапред резервирани патувања се потрошени 83,4 милијарди евра – 5,6 отсто повеќе од претходната година.
Најголем раст ова лето бележат пакет аранжманите за земјите од источниот Медитеран, крстарењата и долгите патувања. Според податоците на DRV, бројот на резервации на пакети за одмор е зголемен за шест отсто, а најпопуларна дестинација е Турција со приход од околу 1,2 милијарди евра.
Заедно со класичните дестинации за одмор како што се Шпанија (исто така околу 1,2 милијарди евра приход) и Грција (1 милијарда евра), првите десет исто така вклучуваат подостапни дестинации како што се Тунис, Бугарија и Египет. „Во економски предизвикувачки времиња, парите не се трошат толку лесно – и тоа се рефлектира во изборот на дестинации за патување“, рече Фибиг.
Според DRV, најголем хит меѓу овогодинешните дестинации е Албанија – земја партнер на саемот ИТБ, кој ќе трае до четврток во Берлин. Албанија забележа највисока стапка на раст за летото, дури 36 отсто. Сепак, во споредба со другите медитерански земји, вкупните приходи од туризмот остануваат релативно ниски.
Податоците се базираат на приходите на традиционалните туристички агенции и онлајн платформите на тур-операторите. Сите резервации до крајот на јануари 2025 година беа земени предвид, а не беа вклучени резервациите преку телефонски центри, Booking и Airbnb.
Трендот на одржливост, во кој туристичките земји, вклучително и Хрватска, инвестираа многу во последните години, очигледно не игра улога.
„Само една петтина од туристите се подготвени да платат повеќе за патување засновано на принципот на одржливост“, произлегува од студијата на германскиот автомобилски клуб ADAC, објавена на почетокот на ITB.
Извор: Редакција ТРН