На Универзитетот во Токио е создаден интересен проект за автономно возење, кој не се потпира на автоматиката вградена во возилото, туку на возачот. Кенто Кавахаразука, доцент по механо-информатика, и неговиот тим го развија првиот прототип на хуманоиден робот за кој веруваат дека во иднина би можел да служи како робот-возач.
Според виденото, роботот по име Мусаши може да комуницира со педалите и воланот на автомобилот и да ги извршува основните дејства својствени за возењето. Камерите во неговите очи се основните влезни единици. Tој има вградени сензори за притисок во рацете и стапалата, а пред се тука е системот за вештачка интелигенција како „мозок“ на операцијата. Тоа му овозможува на роботот да ја следи сообраќајната ситуација, да реагира на тоа и да го вози автомобилот автономно.
Во оваа фаза од развојот роботот-возач може да вози право со брзина до 5 km/h, под ограничени и контролирани услови, да врти (наводно само надесно) и генерално да ги извршува своите задачи многу бавно во специјално дизајниран возилото. Меѓутоа, со напредокот на технологијата, неговите способности треба брзо да растат и да станат споредливи со човечките, смета Кавахаразука, признавајќи дека ова е многу амбициозен проект за далечната иднина.
Иако е веќе во развој, овој хуманоиден возач на роботакси најверојатно нема да седне зад волан наскоро. Неговите креатори, всушност, велат дека би можеле да поминат 50 или 100 години пред да стане доволно способен да вози самостојно!
Дотогаш, автомобилите со волан и педали веројатно ќе постојат само како олдтајмери и колекционерски предмети, повеќето луѓе нема ни да знаат да ги возат.