Американските власти ја прошируваат истрагата за Тесла. Националната администрација за безбедност на патиштата (NHTSA), агенција предводена од министерот за транспорт Пит Бутиџи, соопшти дека ќе тестира 830.000 автомобили Tesla во сите четири тековни линии на модели, 11 отсто повеќе возила од претходно тестираните.
Овој потег уследи откако агенцијата анализираше голем број несреќи кои открија модели во перформансите на автомобилот и поврзаното однесување на возачот. Агенцијата соопшти дека целта е да се истражи степенот до кој автоматскиот пилот и поврзаните системи на Тесла можат да ги влошат човечките фактори или безбедносните ризици од однесувањето со поткопување на ефективноста на надзорот на возачот.
Сега, NHTSA соопшти дека во 16 одвоени случаи било откриено дека автопилотот ја прекршил контролата на возилото помалку од една секунда пред првиот судир, што укажува на тоа дека возачот не бил подготвен целосно да ја преземе контролата над возилото.
Според Car And Driver, според видеата од овие несреќи, возачот требало да биде свесен за потенцијалниот инцидент во просек осум секунди пред сударот. Истрагата досега покажа дека повеќето возачи ги имале рацете зад воланот, како што налага автопилотот, но возилата не ги предупредиле возачите да преземат мерки за навреме да избегнат судир.
NHTSA соопшти дека во моментов истражува повеќе од 1.100 други несреќи што се случиле со автопилот, објави Индекс.
Извршниот директор Илон Маск цело време се расправаше дека несреќите не можат да бидат вина на компанијата бидејќи податоците извадени од компјутерот секогаш покажуваат дека автопилотот не бил активен во моментот на судирот.
Сите автономни возила на Тесла, вклучувајќи ја и технологијата Full Self-Driving, која во моментот е на бета тестирање, се сметаат за системи за помош во кои во секој момент одговорен е исклучиво возачот, а не производителот.
Но, што ако автопилотот сам се исклучи секунда пред несреќата?
Според Fortune, поради оваа најнова истрага, можно е да се повлечат стотици илјади Тесла од патиштата.
Секое повлекување наложено од NHTSA е задолжително со закон и мора да биде официјално надгледувано и координирано со властите.
Истрагата првично започна минатата година, откако NHTSA прими повеќе од 350 поплаки од возачите за таканареченото „фантомско сопирање“ на автомобилот, односно неочекувано и непотребно активирање на сопирачките за време на активиран асистент за возење.
Имено, во некои случаи кога состојбата на патот била нормална, односно немало проблеми, метеж, сообраќајни знаци или потенцијално опасни ситуации, возилата на Tesla во кои бил активиран автопилотот понекогаш сами сопирале, без интервенција на возачот.
Таквото ненадејно и неочекувано сопирање може да создаде големи проблеми во сообраќајот, особено за луѓето кои возат зад Tesla и ненадејно сопираат.
На крајот на минатата година Tesla објави дека ќе повлече 475 илјади возила Model 3 и Model S за да ги реши проблемите со камерата за заден поглед и хаубата кои го зголемуваат ризикот од судири.
Најавено е дека 356.309 возила Модел 3, произведени меѓу 2017 и 2020 година, и 119.009 возила на Model S, поради проблеми со хаубата, ќе бидат повлечени поради проблеми со задната камера.