Возачите често ја оценуваат состојбата на маслото според неговата боја, најчесто кога купуваат половен автомобил. Некои дури и го допираат ова масло за да ја проверат неговата конзистентност. Дали сето тоа има смисла?
Црно масло во дизел по замена
Дури и веднаш по менувањето на моторното масло во дизел мотор, станува црно. Ова може да доведе до сомневање дали воопшто бил заменет во сервисот.
Се разбира, зборуваме за мотор кој веќе завршил одредена работа.
Како што истакнуваат експертите, ова е причина за... радост. Ова значи дека маслото ги апсорбирало саѓите и ги врзало за себе, спречувајќи таложење на наслаги во различни делови на моторот.
Саѓите во маслото не влијаат негативно на неговите карактеристики, бидејќи тоа е неговата улога.
Маслото е толку чисто што не се гледа
Чисто масло можеме да видиме на прачките на новите автомобили.
Оние што штотуку излегле од салон имаат толку чисто масло, потребен ви е соодветен агол на светлина за да видите кое е нивото.
Што е со постарите автомобили?
Чистото масло најчесто се гледа кај моторите на авто-плин. LPG промовира чисто согорување и не создава голема количина на загадувачи, што значи дека бојата на маслото долго време е слична на бојата на свежото масло.
Дали тоа треба да биде причина за радост? Да.
Меѓутоа, при одредување на датумот на следната замена, не треба да бидете под влијание на неговата боја. Во веќе искористеното масло на таков мотор, но сепак уште чисто, се акумулираат невидливи хемиски нечистотии кои негативно влијаат на маслото и ги влошуваат неговите карактеристики на подмачкување.
Главно станува збор за сулфур. Сулфурот го закиселува маслото и ги влошува неговите својства за подмачкување. Затоа некои производители нудат масла со состав што го продолжува работниот век.
Во случај на автомобили со LPG, кога се користи стандардно масло, експертите препорачуваат да го менувате многу почесто отколку кај автомобилите без плин.
Ретко или густо масло?
Понекогаш ја користиме вискозноста на маслото за да ја одредиме неговата густина. На многумина им е очигледно дека вискозноста 0W-20 значи дека маслото е ретко, а на пр. 10W-60 е густо масло.
Овие термини можете да ги користите колоквијално, но исто така треба да знаете дека во пракса може да биде сосема поинаку. Сè зависи од условите во кои делува маслото и какви карактеристики има.
Може да се случи маслото со низок вискозитет да се згусне на високи температури и да се разредува маслото со висок вискозитет додека работи моторот. Ова се должи на индексот на вискозност на маслото.
На пример, маслото од 15W-40 ќе има поголем вискозитет на собна температура во споредба со маслото од 0W-40. На 100 степени Целзиусови и двете ќе имаат ист вискозитет, а на повисоки температури, односно најжешките делови на моторот, маслото 0W-40 ќе има поголем вискозитет од маслото 15W-40.
Експертите потсетуваат дека барањето масло со највисок можен вискозитет е многу ризично бидејќи приоритет се стандардите на производителите на мотори. Премалиот или превисокиот вискозитет доведува до промена на отпорноста на моторот и функционирањето на хидрауличните компоненти, на пр. кревачот на вентили.
Како резултат на тоа, непромислената промена на маслото може да резултира, во најдобар случај, со зголемен шум на моторот и намалени перформанси, а во најлош случај, со дефекти како што е, на пример, истегнување на разводниот синџир.
Важно е да се користи само опсегот дозволен од производителот на моторот, дури и кога сами ја избирате вискозноста. Таквите информации секогаш може да се најдат во упатствата за употреба.
Современите моторни масла се толку напредни што бараат од купувачот внимателно да ги чита етикетите. Изгледот на маслото во пакувањето никако не треба да влијае на вас, особено што обично го гледаме на собна температура.
Исто така, бојата, проѕирноста и мирисот за време на работата не ни кажуваат ништо за карактеристиките на подмачкување и може да бидат збунувачки.