„Увезуваме возачи од Филипините и Непал, но тие одат и во ЕУ“, пишува вчера хрватски Večernji list, наведувајќи дека возачи на автобуси Хрватска веќе не може да најде ниту во регионот бидејќи платите во соседните европски земји се за 50 до 100 отсто повисоки.
Сериозниот недостиг на работна сила што веќе извесно време ја тресе Европа, вклучително и Хрватска, се шири на сè поголем број професии, а од редовите на автомобилската индустрија и транспортот на конференцијата „Expert meet up“ што ја организираше компанијата Auto Hrvatska, можеше да се слушне дека сега веќе е очајнички се бараат возачи од сите категории - особено возачи на камиони и автобуси - а недостасуваат и мајстори, мехатроничари, лимари и лакери.
„Во Заводот за вработување во автомобилската индустрија постои голема разлика помеѓу понудата и побарувачката. Во Заводот во моментов има шест возачи на камиони, а од почетокот на годинава работодавачите бараат 2.728 “, вели Дражен Додиг од Хрватскиот завод за вработување.
За да се премости овој јаз, Институтот организира преквалификација на возачите, но се чини дека интересот на возачите во Хрватска се намалува. И не станува збор само за повисоки или помали плати, иако тоа често е пресудно, туку и за општата девалвација на возачката професија.
Петар Шимиќ, претседател на Здружението за испорака и логистика од Хрватската стопанска комора, предупреди дека и Хрватска и Европа ќе го имаат овој проблем на долг рок - имајќи ги предвид демографските трендови.
„Од околу 50.000 возачи на камиони во Хрватска, 20.000 од нив работат во меѓународен сообраќај. Од тоа 20-25 проценти се возачи од регионот, не се од Хрватска, но го знаат јазикот и нормално работиме со нив. Наскоро ќе треба да ангажираме вистински странци, возачи кои не се од регионот и не го зборуваат нашиот јазик“, рече Шимиќ.
Нивните колеги во јавниот патнички превоз со години се соочуваат со овој проблем.
„Егзодусот почна по отворањето на пазарот на ЕУ. Поради флуктуации, секоја година заменуваме речиси 30 проценти од возачите. Од 2016, 2017 година веќе не можеме да најдеме возачи на автобуси ниту во регионот, бидејќи во соседните европски земји платите се од 50 до 100 отсто повисоки. Увезуваме работна сила од Филипините и Непал. Ова е неизбежно“, изјави Ведран Томичиќ, претседател на Здружението за јавен патнички превоз во HGK.
Извор: kajgana.com