Турбуленциите во отворениот простор веќе создаваат значителни трошоци за американските авиокомпании, што резултира со повреди, доцнење на летот и оштетување на авионите. Секоја дополнителна минута помината во турбуленции ги зголемува овие ризици.
Новото истражување покажува дека турбуленцијата во воздухот, невидливата форма на турбуленција што се јавува на небото без облаци, се влошила поради климатските промени.
Студијата објавена во списанието Geophysical Research Letters открива дека силните турбуленции во воздухот (CAT) станале поприсутни, со зголемување од 55 проценти забележано по должината на типична патека на летот на северено атланската рута помеѓу 1979 и 2020 година. Зголемувањето на турбуленциите беше најизразено над САД и Северниот Атлантик, но влијаеше и на популарните рути преку Европа, Блискиот Исток, Јужниот Атлантик и источниот Пацифик.
Пол Вилијамс, коавтор на студијата и научник за атмосферата од Универзитетот во Ридинг, ја истакна потребата авиокомпаниите да размислат како да управуваат со зголемените турбуленции.
По децениски истражувања кои покажаа дека климатските промени ќе ги зголемат турбуленциите во чистиот воздух во иднина, сега имаме докази кои сугерираат дека зголемувањето веќе започна. Авиокомпаниите ќе мора да почнат да размислуваат како да управуваат со зголемените турбуленции, истакнува Вилијамс.
Турбуленциите во чистиот воздух веќе создаваат значителни трошоци за американските авиокомпании, што резултира со повреди, доцнење на летот и оштетување на авионите. Секоја дополнителна минута помината во турбуленции ги зголемува овие ризици.
Турбуленцијата во чист воздух, исто така, претставува предизвик за навигацијата бидејќи е тешко да се открие со помош на радар на авиони, кој првенствено ги идентификува капките вода во облаците. Овој тип на турбуленции е предизвикан од разлики во брзината на ветерот на различни висини. Таквата појава се интензивира во брзите млазни текови бидејќи емисиите на стакленички гасови ја загреваат тропосферата на Земјата. Затоа, растечкиот диспаритет во температурите помеѓу тропосферата и стратосферата доведува до зголемување на турбуленцијата во чистиот воздух, пишува The Verge.
Додека студијата ги испитува атмосферските податоци од изминатите четири децении, други научни истражувања ги проценуваат идните турбуленции во чистиот воздух.
Изабел Смит, метеоролог и докторанд на Универзитетот во Рединг, предвидува просечно зголемување на CAT од 9 до 14 проценти по сезона, за секој Целзиусов степен на глобалното затоплување. Со оглед на тоа што температурите веќе се зголемуваат за повеќе од еден степен Целзиусови од Индустриската револуција, се предвидува дека летата, кога обично има помали турбуленции, ќе се соочат со поголеми зголемувања од зимските периоди. До 2050 година, летата би можеле да бидат турбулентни како зимите од 1950-тите.
Наодите во врска со сегашното зголемување на турбуленциите во чистиот воздух од 1979 година ја изненадија Смит бидејќи истакна значително зголемување од 55 проценти. Таа ја забележува алармантната природа на ваквите значителни зголемувања.
Малку е страшно кога ќе видите толку високи вредности, заклучи Смит.