Кинеските брендови стануваат глобални, а некои веќе влегоа во мејнстримот.
Петте најпознати кинески брендови
Некои брендови, како Lenovo и Tencent, дури ги вознемирија претходните лидери во индустријата и сега се главни играчи во нивните области.
Овој феномен можеби најдобро е прикажан со кратката видео апликација TikTok, која е водечки културен тренд и е широко користен меѓу помладите генерации, и покрај геополитичките тензии меѓу САД и Кина околу приватноста на податоците на корисниците.
Иако може да има одредена вродена пристрасност кон производите „Произведено во Кина“ поради репутацијата на земјата како производител со ниска цена, неколку компании го уништија имиџот.
„Ова се компании кои генерираат многу добра вредност за клиентите од технолошка гледна точка, а нивната позиција како кинески ентитет веројатно нема да има никаква врска со перцепцијата на луѓето“, изјави Ниргунан Тирухелвам, раководител на истражување на капиталот на потрошувачите и интернет капиталот во Alethea, за Инсајдер.
Кинеските компании кои успеаја на глобално ниво, додаде Тирухелвам, генерално се гледаат позитивно како меѓународни компании.
Но, овој статус доаѓа со огромни инвестиции во маркетинг и брендирање за да се надминат политичките чувствителности што можат да дојдат со нивната кинеска сопственост, додаде тој.
Од платформи за социјални медиуми до производители на компјутери, еве пет кинески компании кои станаа големи надвор од Кина.
Тик Ток е еден од најпопуларните брендови во моментов
Компанија основана: 2012 година; Апликацијата TikTok беше глобално лансирана во септември 2017 година
Пазарен удел во 2022 година: 26 отсто (приход од апликации во САД)
Конкуренти: Facebook, Instagram, Snapchat
На огромната популарна платформа за социјални медиуми, TikTok, му треба малку вовед.
Апликацијата за кратко видео се катапултираше на врвот на топ листите за популарност за само неколку години и е позната по водечките културни трендови.
Всушност, Douiin - кинеската верзија на TikTok - се најде на четвртото место на рангирањето на аналитичката компанија Kantar за највредните кинески брендови во 2022 година. Се проценува дека вредноста на Douiin е 43,5 милијарди долари, што е за 12 отсто повеќе од претходната година.
Во САД, Facebook сè уште владее, со околу 180 милиони корисници во 2022 година, пишува Insider Intelligence во извештајот објавен во април. Сепак, корисничката база на Facebook е релативно стабилна во последните неколку години во споредба со експлозивниот раст на TikTok.
Бројот на корисници на TikTok во САД порасна од 35,7 милиони во 2019 година на скоро 96 милиони во 2022 година - далеку над растот од 16 отсто на корисничката база на Instagram - втората најбрзо растечка платформа за социјални медиуми, според Insider Intelligence.
И Douiin и TikTok се во сопственост на компанијата BiteDance со седиште во Пекинг. Главната американска канцеларија на TikTok е во Лос Анџелес.
Бидејќи неверојатно популарниот TikTok е во сопственост на кинеска компанија, тој беше под лупа од американските законодавци поради загриженоста за приватноста во последниве години.
И покрај тоа, нема сомнеж за културната релевантност на апликацијата, бидејќи започнаа трендови од „буги брејк“ до „работа за мрзливи девојки“.
Аквизиција на IBM на Lenovo
Компанија основана: 1984 година
Пазарен удел: 24 отсто во 2022 година (глобално)
Конкуренти: HP, Dell, Apple
Најголемиот производител на компјутери во светот не е американски - тоа е кинескиот технолошки бренд Lenovo.
Во 2022 година, Lenovo испорача скоро 69 милиони компјутери, заземајќи 24 отсто од уделот на глобалниот пазар, според Gartner, истражувачка компанија.
Lenovo го престигна американскиот технолошки гигант HP во вкупните испораки на компјутери пред околу 10 години и сега е цврсто на првото место.
Основана во 1984 година со брз раст во Кина, Леново ја купи единицата за компјутери на IBM, лаптопот ThinkPad и десктоп линиите ThinkCentre во 2004 година за 1,25 милијарди долари.
Иако имаше одреден скептицизам во врска со договорот во 2005 година, со аналитичар на JPMorgan Chase кој го нарече „храбар, но ризичен потег“, Леново успеа да направи спојувањето да функционира.
Кинескиот менаџмент презеде отсечен пристап кон американската компанија, а тоа и овозможи на компанијата да напредува, напиша Тим Бајарин, технолошки консултант за магазинот Тајм во 2015 година.
Аквизицијата на Леново од страна на IBM е студија на случај на успешни меѓународни спојувања кои вклучуваат различни култури.
DJI е најголемиот светски производител на дронови
Компанија основана: 2006 година
Пазарен удел во 2022 година: Над 70 отсто (глобално)
Натпреварувачи: Папагал, Скидио, КСАГ
Основана во 2006 година од студентски дом, DJI е најголемиот светски производител на дронови, со канцеларии во САД, Европа и Јапонија.
Во 2013 година го објави својот прв подготвен за летање беспилотно летало, Fantom 1, и продолжи да произведува дронови за различни намени, вклучувајќи снимање филмови, земјоделско сеење и операции за пребарување и спасување.
Во 2021 година, компанијата имаше 76 отсто удел на пазарот на глобалниот пазар за потрошувачи и комерцијални дронови, според Statista.
Тој е толку доминантен на пазарот на дронови за играчки што го истисна својот постар конкурент - францускиот производител на дронови Parrot, основан во 1994 година.
Во 2019 година, Parrot рече дека излегува од пазарот на дронови за играчки за да се фокусира на комерцијални дронови - потег што набљудувачите го припишуваат на силната конкуренција од DJI.
ДЈИ е приватна компанија, па затоа не ги објавува своите финансиски извештаи.
Како кинески производител на беспилотни летала, DJI се најде под лупа од американските власти поради тензиите меѓу Вашингтон и Пекинг. Клиентите вклучуваат обични потрошувачи и влади.
Во 2020 година, Министерството за трговија го додаде DJI на списокот на ентитети кои ги ограничија американските компании да извезуваат производи во производителот на дронови.
Министерството за финансии, исто така, постави ограничувања за инвестициите на DJI во 2021 година, велејќи дека нејзината технологија за беспилотни летала била користена за следење на муслиманите Ујгури во Кина.
Сепак, американските потрошувачи можат да продолжат да купуваат и користат дронови на DJI.
Tencent е развивач на видео игрите „Honor of Kings“ и „PUBG Mobile“
Компанија основана: 1998 г
Удел на пазарот: 13,2% во 2021 година (глобално, според приходите)
Конкуренти: Sony, Microsoft, NetEase
Заборавете на јапонскиот Sony и американскиот Microsoft. Најголемата компанија за игри е од Кина.
Tencent се рангира меѓу гигантите на технолошката сцена во Кина. Триото компании е толку големо што има свој акроним - БАТ: Baidu, Alibaba и Tencent.
Надвор од Кина, Tencent можеби не е познато име, но гејмерите би биле запознаени со неговите хит наслови.
Tencent е најголемата светска компанија за видео игри според приходите и е овозможена од игрите „Honor of Kings“ и „PUBG Mobile“. Двата блокбастера ги играат милиони ширум светот.
Во првата половина на 2023 година, „Honor of Kings“ заработи 766 милиони долари приход од мобилни игри, додека неговата игра „PUBG Mobile“ донесе 344 милиони долари, според податоците од Apptica, аналитичка фирма.
Покрај игрите, бизнисите на Tencent ја вклучуваат платформата WeChat, која е сеприсутна во Кина. WeChat е апликација за пораки, платформа за социјални медиуми и „суперапликација“ за плаќања што Илон Маск се обидува да ја имитира со својата платформа за социјални медиуми X, порано позната како Твитер.
Xiaomi
Компанија основана: 2010 г
Пазарен удел: 13 отсто во К2 2023 година (глобално)
Конкуренти: Samsung, Apple
Технолошките компании Apple и Samsung можеби се познати за повеќето Американци, но кинеската компанија Xiaomi е на третото место во глобалната испорака на паметни телефони, што покажува дека кинеската технологија се повеќе станува мејнстрим.
Додека Samsung е на прво место, со 21 отсто од уделот на глобалниот пазар во однос на испораките на паметни телефони во вториот квартал од 2023 година, а Apple е на второ место со удел од 17 отсто, Xiaomi не заостанува многу на третото место, со удел на пазарот од 13 отсто во вториот квартал од 2023 година, според Canalis, компанија за технолошки маркетинг.
Всушност, Xiaomi - кој е најпознат по своите буџетски телефони - го престигна гигантот од Силиконската долина Apple како втор најголем производител на паметни телефони во вториот квартал од 2021 година, според тогашната анализа на Canalis.
Xiaomi можеби е релативно нејасен во САД, но има голем пазарен удел од речиси 15 отсто во Индија - еден од светските пазари во развој, според инвеститори од висок профил, вклучувајќи ги Реј Далио и Марк Мобиус. Според Counterpoint Research, Samsung и неговиот кинески колега за паметни телефони Vivo имаат 18 отсто и 17 отсто од колачот, соодветно, во вториот квартал од 2023 година.
Освен по мобилните телефони, Xiaomi е познат и по своите роботски правосмукалки и паметни производи за домот.
Извор: faktor.mk