Штрајкот на повеќе од 200 работници на италијанскиот производител на автоделови Marelli е последица на транзицијата на ЕУ кон електрични возила, што може да укине до 70 илјади работни места во Италија, предупредува здружението на автомобилски компании ANFIA.
Marelli, во сопственост на американскиот фонд KKR, планира да затвори фабрика во регионот Емилија Ромања, која произведува делови за мотори со внатрешно согорување за автомобилски групи вклучувајќи ги Stellantis, Volkswagen и BMW.
Бизнисот стана „неодржлив“ откако ЕУ планира да ја забрани продажбата на нови бензински автомобили од 2035 година, објаснуваат тие.
Штрајкот ги истакнува предизвиците со кои ќе се соочат владите во транзицијата на индустријата и економијата кон „позелена енергија“ за да се исполнат амбициозните климатски цели и да се подобри енергетската безбедност.
Транзицијата кон „зелен транспорт“ може да елиминира до 70.000 работни места само во Италија, предупредува лобито на автомобилската индустрија ANFIA.
Марели го замрзна планот за затворање на фабриката, но потврди дека нема да продолжи со производство.
Компанијата е основана во 2019 година откако Fiat Chrysler (FCA), сега дел од Stellantis Group, го продаде одделот за делови Magneti Marelli на јапонската Calsonic Kansei, во сопственост на KKR, за 5,8 милијарди евра.
Во тоа време, Марели имал 43.000 работници, од кои 10.000 во Италија. Во меѓувреме, нивниот број во италијанските погони е намален на 7.300, додека во остатокот од светот е зголемен за 50.000.
Компанијата објави дека ќе отпушти и 167 работници во својата фабрика во Аргентан, Франција, која произведува делови за мотори со внатрешно согорување.
Stellantis е единствениот голем италијански производител на автомобили, но италијанската индустрија за делови е втора по големина во Европа, според ANFIA, и снабдува неколку производители на автомобили во странство.
Сепак, дури 40 отсто од италијанските добавувачи се специјализирани за технологија за внатрешно согорување, а над 70 отсто од нив се изложени на оваа технологија, предупредува здружението.
Поради потпирањето на таа технологија и доминацијата на малите бизниси, кои сочинуваат две третини од компаниите во секторот за делови, Италија би можела да претрпи особено тешки последици при транзицијата кон електрична енергија.
Италијанските производители на делови ги имаат потребните знаења и вештини за производство поориентирано кон електричните возила, вели Франческо Зирполи, професор по менаџмент на Универзитетот во Венеција и научен директор на Центарот за иновации во автомобилската и мобилноста (CAMI).
Главната закана е исчезнувањето на италијанската автомобилска индустрија, објаснува Цирполи. Во 1990-тите, Италија произведуваше повеќе од два милиони автомобили годишно, а сега произведува помалку од еден милион.
Извор: biznisinfo.mk