Скопје, градот кој дише со полни гради под тежината на летните горештини, се соочува со уште еден предизвик во секојдневието на своите жители – неподносливите услови во јавниот превоз.
Граѓаните изразуваат незадоволство од услугата на приватните градски автобуси, кои, како што велат, не обрнуваат внимание на основните потреби на патниците за пријатна и удобна возна средина.
Според исказите на многумина, внатрешноста на автобусите често се претвора во сауна, а како што најчесто се правдаат возачите: „климата е расипана“.
Иако климатизацијата во автобусите би требало да биде стандард, скопјани сведочат дека оваа опција ретко се користи, особено во приватните линии.
Во разговор за оваа проблематика, сопственик на приватен автобус кој сообраќа на линијата 22-ка, за Денар открива дека причината за невклучувањето на климатизацијата е економска – со цел да се намали потрошувачката на гориво.
Оваа практика, иако можеби економски оправдана за сопствениците на автобусите, создава сериозна непријатност за патниците и го намалува квалитетот на јавниот превоз.
Додека сопствениците на автобусите се борат со растечките трошоци и се обидуваат да останат профитабилни, патниците се оставени да се борат со температурите кои често надминуваат прифатливите граници.
„Оваа ситуација укажува на потребата од регулатива која би ги заштитила правата на потрошувачите и би обезбедила минимални стандарди за удобност и безбедност во јавниот превоз. Проблемот со климатизацијата во автобусите не е само прашање на удобност, туку и на јавно здравје. Високите температури можат да предизвикаат здравствени проблеми, особено кај старите лица, децата и хронично болните. Во време кога градот се обидува да промовира употреба на јавен превоз како еколошки прифатлива алтернатива, ваквите услови можат да имаат контрапродуктивен ефект и да ги одвратат луѓето од користењето на оваа услуга“, коментираат експертите.
За да се реши овој проблем, додаваат тие, потребни се стратегии кои ќе ги балансираат економските интереси на превозниците со правата и потребите на граѓаните за квалитетен и удобен превоз. Само така, јавниот превоз може да стане вистински столб на урбаната мобилност во Скопје.
Од Град Скопје, пак, брифираат дека редовно ги контролираат превозниците согласно Одлуката за линиски превоз на патници во главниот град.
Во однос на температурата во возилата, согласно прописите, сите автобуси што вршат јавен превоз мора да се проветруваат и температурата мора да се одржува помеѓу 10 и 25 степени.