Откако пожарот речиси ја уништи катедралата Нотр Дам во Париз, археолозите имаа ретка можност да копаат под структурата на зградата за време на петгодишното реновирање и реконструкција и пронајдоа повеќе од 1.000 фрагменти од уметнички дела.
Археолозите ја имаа таа можност според францускиот закон за превентивна археологија, кој може да се користи „за откривање и преземање научно проучување на археолошки остатоци (на копно и под вода) кои инаку би можеле да бидат уништени од работите за развој на земјиштето“, објави Арт њуз.
Процесот започна во февруари 2022 година.
На тимовите од Националниот институт за превентивни археолошки истражувања, вклучително и еден предводен од Кристоф Бесниер, на кои првично им беа дадени само пет недели да копаат под камениот под на катедралата Нотр Дам, им беше дозволено да копаат само 40 сантиметри под подот на иста длабочина како што е основа на скелето.
Се покажа дека остатоците се многу побогати од очекуваното“, изјави Бесниер за „National Geographic“.
Експертите пронајдоа дури 1.035 фрагменти од уметнички дела, како и стотина гробови.
Многу ковчези, заедно со расфрлани коски, останаа неидентификувани.
Оловниот саркофаг кој се чини дека му припаѓа на поетот Јоаким де Бел е еден од позначајните ковчези.
Откопани се и глави и торзa од варовнички статуи во природна големина, вклучително и една Христова.
Меѓу позначајните архитектонски наоди е параван од 13 век кој претходно ги одвојувал хорот и светилиштето од очите на јавноста.
Истражувачите, исто така, добија подобро разбирање за тоа како катедралата Нотр Дам првично била изградена од занаетчии во средниот век.
Средновековните столари користеле дабови стари околу 100 години долги околу 45 метри, кои биле обликувани со секири.
Држачите за јаже пронајдени во дрво биле користени за транспорт преку Сена.
Анализата на катедралата Нотр Дам помогна не само да се документира што има таму, туку и да се автентицираат средновековните артефакти како што се големите прозорци со рози во трансептот на катедралата.