Vrabotuvanje.com - Што значат кратенките CEO, COO, CCO, CMO… и што точно е нивната работа?
Сподели
Tweet
Сподели
Испрати на пријател

Што значат кратенките CEO, COO, CCO, CMO… и што точно е нивната работа?

Што значат кратенките CEO, COO, CCO, CMO… и што точно е нивната работа?

Во последно време се често гледаме и слушаме кратенки што претставуваат одредени работни места, односно позиции. Можеби сте слушнале – „Тој е CEO“, и ви било потребно малку време за да се сетите дека се работи за некој извршен директор.

Со некои други кратенки, како што се CAO, CIO или CTO, можеби само ќе прашате – “Молам?” Денар ви носи одговори на прашањата што значат  кратенките CEO, COO, CCO, CMO и што работат тие?

CEO – Chief executive officer

Извршен директор, одговорен за надгледување на активностите на целата компанија, на кого сите му поднесуваат извештај.

Одговорности на директорот:

  • Осмислување на краткорочни и долгорочни стратегии
  • Распределба на работните задачи, делегирање
  • Координирање на извршување на задачите
  • Следење на трендовите на пазарот, развој на технологијата
  • Следење на движењето на конкурентските компании за исти или поврзани активности
  • Следење на развојот на средства за работа и други фактори кои можат да влијаат на развојот на компанијата
  • Контрола на резултатите од работата

COO – Chief operations officer

Главниот оперативен директор управува со компанијата секојдневно.

  • Дизајнирање и имплементација на деловната стратегија, планови и процедури
  • Поставување сеопфатни цели за перформанси и раст
  • Воспоставување на политики кои ја промовираат културата и визијата на компанијата
  • Следење на секојдневните операции на компанијата и работата на менаџерите (ИТ, маркетинг, продажба, финансии, итн.)
  • Водење на вработенита да постигнат максимални перформанси и посветеност
  • Оценување на перформансите со анализа и толкување на податоци и метрики
  • Пишување и поднесување извештаи до Извршниот директор за сите важни работи
  • Помагање на извршниот директор во напорите за собирање на средства
  • Учество во активности за проширување (инвестиции, превземања, корпоративни сојузи, итн.)
  • Управување на односите со партнерите / добавувачите

CFO – Chief financial officer

Главен финансов директор, одговорен за надзор на финансиските активности, финансиското планирање и управување со ризиците, готовинскиот тек и анализата на податоци.

Одговорности на финансовиот директор:

  • Управување со сметководство, човечки ресурси, односи со инвеститори, правни, даночни и трезорски оддели
  • Составување на периодични планови за парични текови
  • Составување извештаи за извршени ставки од планот
  • Анализирање извештаи
  • Преговарање со должници за намирување на долговите
  • Воспоставување правила и критериуми во врска со одобрување на кредити
  • Контрола на користење на кредитите
  • Унапредување на бизнисот

CTO – Chief technology officer

Технички директор или раководител на технички оддел, чиј фокус е на научни и технички проблеми.

  • Учество во клучни одлуки како член на извршниот менаџерски тим
  • Одржување блиски односи со сите членови на менаџерскиот тим
  • Управување со сметководство, човечки ресурси, односи со инвеститори, правни, даночни и трезорски оддели
  • Надзор на финансиското работење на подружниците и работите во странство
  • Следење на трансакцискиот систем на компанијата
  • Имплементација на најдобрите оперативни практики
  • Следење на плановите за придобивки за вработените, со посебен акцент на максимизирање на бенефициите од потрошувачкиот пакет
  • Преговарање за купување

CIO – Chief information officer

Директор за информатичка технологија, одговорен за ИТ и компјутерски системи неопходни за функционирање на компанијата.

  • Советување и помош за високото раководство во врска со набавките и управувањето со ИТ;
  • Развивање, одржување и олеснување на имплементацијата на здрава и интегрирана ИТ структура
  • Промовирање на ефикасен дизајн и работа на сите главни процеси, вклучително и подобрување на работните процеси.
  • Оценување на условите за вработените во однос на знаењата и вештините потребни за постигнување на целите
  • Оценување на степенот до кој сите менаџери во компанијата ги исполнуваат условите
  • Развивање стратегии и специфични планови за вработување и обука
  • Известување до раководителот на одделот за Сигурност на информатичкиот систем.

CAO – Chief administrative officer

Директор за администрација – ги надгледува финансиските, административните и маркетинг сегментите.

  • Обезбедување на влез во деловното и стратешко планирање
  • Поставување цели за секторите и индивидуалните менаџери
  • Соработка со колегите за имплементација на политиките и развивање на подобрувања
  • Организирање и координирање на внатрешните работи
  • Следење на распределбата на средствата и буџетирање
  • Обезбедување насоки за вработените и проценка на нивните перформанси
  • Решавање прашања што може да се појават – навремено
  • Преземање одговорност за навремено известување до високото раководство или регулаторните агенции

CRO – Chief risk officer

Директор за ризици, задолжен за управување со ризиците и можностите на компанијата.

  • Одржување регистар на ризици врз основа на важечките закони и прописи.
  • Одржување на попис на внатрешните контроли и мапирање на клучните области на ризик.
  • Следење на напредокот со помош на внатрешна ревизија, само-тестирања или контрола.
  • Помагање во извршувањето на деловната усогласеност на претпријатието, откривање измами и проценка на ризикот преку идентификување на клучните ризици
  • Мониторинг на ризиците: Помагање во развојот и следење на клучните индикатори за ризик (KRI) кои се прикажани на различни начини за да се идентификува зголемен ризик и проактивно да се спроведат мерки за намалување на ризикот.
  • Идентификување на новите ризици што произлегуваат од новите прописи, измами или перење пари.
  • Анализа на податоци: Координација на собирање информации за ризици од изворни системи, сектори и известувања. Анализа на податоци и примена на различни клучни области на ризик за ажурирање на профилот на ризик.
  • Управување со објавите, дистрибуција и достапност на правилата и процедурите за усогласеност и финансискиот криминал.

CCO – Chief creative officer

Креативен директор во креативните или дизајнерските индустрии – задолжен за управување со креативниот тим.

  • Насочување на креативниот производ на компанијата
  • Развивање стратегија за уметнички дизајн кој го дефинира брендот на компанијата.
  • Создавање уникатна слика за компанијата и доставување препознатлив дизајн до потрошувачите
  • Создавање јасна слика за брендот, која е основна и суштинска работа во целата компанија
  • Рекламирање незаборавен уметнички дизајн, структурирање за да се постигнат функционални цели
  • Осигурување дека дизајнот и функционалноста се комбинираат хармонично, така што фирмата може да претстави производ што успешно го претставува нејзиниот креативен бренд.

CMO – Chief marketing officer

Директор за маркетинг и неговите одговорности:

  • Планирање на маркетинг цели
  • Имплементација на маркетинг планови и програми
  • Истражување, анализа и следење на финансиските, технолошките и демографските фактори кои влијаат на пазарните можности
  • Планирање и следење на рекламирањето и промоцијата
  • Комуникација со надворешни маркетинг агенции, автори и уметници
  • Давање препораки во врска со ценовната стратегија
  • Спроведување ефективна контрола на маркетинг резултатите
  • Проценка на реакцијата на пазарот на рекламните програми и структурирање и состав на производите
  • Препорачување и предлагање промени
  • Подготовка и доставување на извештаи за маркетинг активностите

KAM – Key account manager

Менаџер на клучни клиенти, ги извршува сите контакти со клучните клиенти, договара деловна активност и остварува продажба, го следи развојот на пазарот и ги определува продажните цели врз основа на анализа.

  • Управување со продажба и одржување на врска со специфични клиенти.
  • Менаџерот на сметката ги одржува постојните односи на компанијата со клиентот или група клиенти, обезбедувајќи продолжување на соработката
  • Управување на односи со клиенти кои им се доделени. Клиентот ќе остане со еден менаџер на сметката за време на траењето на соработката
  • Менаџерите на сметки служат како интерфејс помеѓу услугата за клиентите и продажниот тим на компанијата
  • Менаџерот на сметката служи за да ги разбере барањата на клиентите, да планира како да ги исполни овие барања и да генерира продажба за компанијата како резултат.

Project Manager, Project Leader 

Одговорности на проект менаџерот:

  • Изготвување на план за развој на проектот
  • Распоредување на долговите
  • Координација на извршување на задачите
  • Контрола на резултатите од работата и извршување на проектот
  • Исправка на неправилности при извршување на проектот
  • Буџетско планирање на проектот

PR Manager, Public Relations Manager

Одговорности на ПР менаџерите:

  • Остварување на соработка со сите медиуми
  • Истражување на ставовите и потребите на одредена целна група
  • Испраќање резултати од истражувањето до медиумите
  • Организирање јавни настапи
  • Планирање и нарачување реклами
  • Организација на комуникација со околината

Copywriter

Пишувач на рекламни текстови и слогани.

  • Креирање билборди, брошури, каталози, текстови за рекламирање џинглови, реклами во списанија и весници, продажни писма и друга директна пошта, скрипти за телевизиски или радио реклами, социјални мрежи и други маркетинг комуникации.
  • Тие обично се познати како пишувачи на веб-содржини ако нивната работа главно се појавува на интернет. Пишувачот на содржина помага да се создадат онлајн реклами, веб-страници, билтени за е-пошта, блогови и објави на социјалните медиуми.

Merchandiser

  • Изложувач на производи – задолжен за редење производи и контрола на изгледот на производите во продажниот објект, што треба да придонесе за поголема продажба.

Vrabotuvanje.com.mk користи колачиња (анг. cookies) за да ви овозможи подобро корисничко искуство. Повеќе информации можете да прочитате овде