Еве кој десет совети можеш да ги искористиш како би управувал со првиот впечаток во новиот колектив.
Дали е во прашање прв ден на работа или прв ден на која било работа, во новото опкружување, едноставно нас ни е важно што колегите мислат за нас и сакаме да оставиме добар впечаток. И скоро секогаш вистината е во тоа „што луѓе-што чуди“ и другите луѓе да „го видат она што го носат во себе“, сепак постојат некое детали на кој можеме да обрнеме внимание, како првиот впечаток за нас во новиот колектив сепак би бил позитивен.
Еве кој десет совети можеш да ги искористиш како би управувал со првиот впечаток во новиот колектив.
1. Дојди на работа 5 минути порано и оди си 5 минути покасно од работа
Прво и основно е да бидеш 100% сигурен каде треба да се појавиш и кога. Немој да претпоставуваш, прашај. Навистина ништо не праќа поголема порака во неозбилноста него кога касниш на работа првиот ден и стварно, тогаш ниедно оправдување не е доволно добро.
Во период на формирање на првиот впечаток за тебе (првите две недели), труди се да доаѓаш порано на работа и да си одиш од работа меѓу последните. Секако, тоа не значи дека треба да дојдеш на работа пред портирите, ама дојди меѓу првите и почни да работиш одма. Исто важи и за крајот на работното време – немој да гледаш на саат и да „фатиш магла“ чим саатот чукне крај на работно време.
Нека твоето одење биде лежерно и ненападно.
2. Доручкувај пред работа
Иако звучи банално, ова е важна ставка. Првиот ден на работа е главно возбудлив и многумина од нас забораваме да појадуваме (или сме превише возбуден за појадок), што не значи да нас гладот нема да не стигне во наредни два-три саати. Гладот може да ни ја тргне концентрацијата, влијае на нашето расположение, а ќе се согласите – не е баш најдобра работа на првиот ден да прашате кога е пауза.
3. Посветете внимание на сите во фирмата – од чистачка до директор
Важно е да се запознаете со колективот и, притоа, уште поважно е да запамтите дека сите се битни. Портир, чистачка и колега кој седи покрај вас се дел од колективот исто колку и менаџер или директор. Тоа не значи дека треба да идете поред по фирма и да им пружите рака на сите, туку суптилно да ширите врска, бидете позитивни и разговарајте со луѓето. Секоја позиција во фирма е важна и сите имаат свое важно место во функционирањето во тој систем.
4. Колегите викај ги по нивното име
Звучи како невозможна мисија да запамтиш толку имиња, зашто ти си само еден од нив, а нив ги има над десетина. Меѓутоа, замисли каков впечаток би оставил кога утреден би дошол на работа и рекол „Добро утро, Марко! Како си? или „Јелена, имаш ли минутка?“. Вау! Луѓето обраќаат внимание на ситници и баш заради тоа што малку кој памти имиња со кој се запознава, тоа што си го запамтил баш нивното име дава голем плус во нивните очи.
Доколку имаш проблем да запамтиш име при запознавањето, пробај помалку да размислуваш за тоа како изгледаш во очите на соговорникот при запознавање и сконцентрирај се на нивните зборови.
После што ќе ти го каже своето има, пружи рака и речи Драго ми е, Марко. Нашиот мозок има свои фори и фазони и, верувале или не, оваа фора работи и стварно влијае на памтење на името.
5. Не разговарај премногу за својата мината фирма или организација
Постои можност некој да те праша од колегите, каде си работел, што си работел, како си работел … Тоа се нормални работи зашто секој сака да знае кој му дошол во колективот. Меѓутоа, немој превише да се задржуваш на таа приказна и по ништо не ја започнувај сам таа приказна. Коментари како Ние тоа сме го правеле вака … се сувишни. Не си више во таа фирма, секоја фирма има свој дух и начин на работа. Овде важат други правила.
6. Не зборувајте лошо за вашата мината компанија или организација
Дури и ако сте имале најлошо искуство во животот во претходна компанија, организација или тим, не бидете ликот кој зборува лошо за „бившите“. Ако искуството беше навистина лошо, не се задржувајте на таа приказна. Ако навистина треба, од вашето искуство издвоите некои работи што позитивно влијаеле на вашиот личен и професионален развој. Никој не сака некој во нивниот тим кој утре ќе го клевети во друг тим.
7. Поставете јасни и здрави граници
Бидете проактивни, понудете им помош и побарајте дополнителни одговорности доколку имате простор. Дозволете му на вашиот тим да види дека сте вредни и дека се грижите за вашата работа. Исто така, немојте да бидете мрзливи, држете се, донесете и однесете им на колегите. Но, не ги опуштајте премногу. Не создавајте репутација на тркач за работни места „пуштете го детето да оди на бурек“. Бидете колегијален, но со здрави граници.
8. Побарајте совет, но не бидете досадни
Совршено е добро што не сте сигурни како и дали треба да се направи нешто. Прашајте ги колегите и (скоро) сите ќе бидат многу среќни да ве запознаат. Поставете нешто што не ви е јасно, но не поставувајте го истото прашање сто пати. Запомнете, запишете го и направете го тоа сами следниот пат.
9. Ако некој ви понуди помош, прифатете. Дури и ако не ви треба помош
Во здрав тим, секој колега ќе биде многу среќен да ви ја понуди својата помош во желбата да стане вистински дел од тимот. Иако можеби знаете како да ја извршите задачата или каде е мензата, прифатете помош. На овој начин можете да научите нешто што можеби не сте знаеле дека не сте ни знаеле и што е уште поважно, да дадете простор да запознаете колега и да создадете пријатна работна атмосфера.
10. Слушајте – не зборувајте
За навистина да станете дел од колектив, слушајте. Слушајте и набљудувајте околу вас како работат колегите, кој е системот на вредности во компанијата, што е важно за нив, каков е односот помеѓу претпоставените и подредените, кои се изгледите за напредок, како тие зборуваат за поранешните колеги, како тие зборувајте едни за други … Сè што ве чека еден ден, само тогаш можеби нема да бидете во ситуација да го видите тоа објективно.
Конечно, вработените разговараат едни со други за нов колега. На режисерот обично не му е важно само како ја работите работата, но и каков е вашиот однос со колегите. Секоја компанија или организација има своја организациска култура, а луѓето се важен дел од неа. Веројатно нема да ги сакате сите и нема да ги сакате сите, но запомнете дека сте нови и дека како ќе се справите во ново опкружување е претежно ваша работа.
Среќно!