Словачка пред неколку децении препозна колку се важни инвестициите на автомобилските гиганти. Овие инвестиции беа најважни за растот на нивната економија која оствари стабилен годишен раст од над пет проценти. Според податоците на Светска банка, рекордот е забележан во 2007 година, кога растот на БДП изнесувал дури 10,8 отсто.
„Покрај одличната географска положба во центарот на Европа, добрата патна инфраструктура, потенцијалниот пазар од 300 милиони жители во областа, клучна за доаѓањето на големите фабрики е и помошта што државата ја дава за инвеститорите и образованата и евтина работна сила“, изјави директорот на Аутомобилски за кластерот на Србија за Бизнис.рс, Игор Вијатов.
Словачка не е земја со историја на автомобилската индустрија. Тие се поставија прагматично и поинаку пристапија кон автомобилската индустрија, бараа партнери кои ќе склопуваат автомобили во нивната земја.
Според достапните податоци, една од ретките фабрики за возила во Словачка била BAZ (Bratislavske Automobilove Zavody), која во текот на историјата соработувала дури и со Alfa Romeo. Меѓутоа, по падот на комунизмот, во 1991 година, оваа фабрика дојде во рацете на Фолксваген, оттогаш започна успешната пазарна приказна, која беше мамка за пристигнувањето на други брендови. Денес, оваа фабрика е специјализирана за производство на големи SUV модели на целата групација VW, како што се Audi Q7 и Q8, Volkswagen Touareg и Porsche Cayenne.
Денес, автомобилската индустрија е најважната гранка на економијата во Словачка. Таму директно или индиректно се вработени 250.000 луѓе, вредноста на извезените автомобили на годишно ниво е близу 30 милијарди евра, што е 40 отсто од вкупниот индустриски извоз на Словачка.
„Иако Словаците немаат сопствена марка, може слободно да се каже дека не им е потребен, бидејќи тие произведуваат повеќе од милион возила годишно. Така, земјата со пет и пол милиони стана земја со најголем број произведени автомобили по глава на жител“, објаснува Вјатов.
Во оваа средноевропска земја, познатите производители на автомобили доаѓаа еден по друг, отворајќи ги своите фабрики. Последно во низата е пристигнувањето на Volvo, во сопственост на кинеската компанија The Geely, која планира да инвестира 1,2 милијарди евра во нова фабрика за електрични автомобили во Кошице. Германскиот Volkswagen, францускиот PSA Peugeot-Citroen, кој сега е дел од Stellantis Group, јужнокорејскиот Kia Motors и британскиот Jaguar Land Rover, дел од индиската Tata Motors, веќе беа присутни во Словачка. Сите тие добија поттик од државата од 20 отсто од инвестициската сума, што за Volvo ќе значи помош од речиси 250 милиони евра од словачката држава.