Прифативте понуда за нова работа? Добро сторено! Првото нешто што треба да го направите е да прославите со семејството и пријателите, а потоа да размислите како да си го олесните првиот ден на работа.
Со оглед на тоа што ќе се најдете на сосема непозната територија, доколку прв пат се префрлате на ново работно место, веројатно не го знаете точниот протокол како да поднесете отказ и да ја напуштите сегашната работа. И дали има нешто што треба да направите за да се подготвите за новата работна средина.
Иако околностите околу промената на работното место речиси секогаш ќе бидат различни и сè ќе зависи од вас, подолу ви претставуваме 8 чекори кои ќе треба да ги превземате секогаш кога ќе ја промените работата.
1. Побарајте официјална одлука дека сте отпуштени
Пред да почнете да се радувате на повисока плата и подобри услови, проверете дали вашата понуда за работа е официјална. Иако можеби сте добиле усна понуда по телефон, сепак треба да добиете формална писмена понуда. Доколку не сте ја добиле, проверете кај компанијата дали наскоро ќе добиете таква понуда.
Исто така, ако сте ја прифатиле понудата за време на повикот или сте му испратиле е-пошта на менаџерот за човечки ресурси дека сте ја прифатиле работата, знајте дека сепак ќе треба да го потпишете договорот и да ја поднесете целата друга документација за да го официјализирате прифаќањето на понудата за работа.
Иако ова е исклучително ретко, работите сепак може да тргнат наопаку и можеби нема да завршите со формална понуда за работа.
2. Земете длабок здив, а потоа кажете му на вашиот сегашен шеф
Можеби ќе се чувствувате крајно нервозни при самата помисла дека треба да ја напуштите работата, и тоа е сосема разбирливо и нормално, но ако се работи за сериозна компанија, нема да имате некои поголеми проблеми.
Ако вашиот сегашен шеф ви дава поддршка, тој ќе ви посака најдобро во кариерата и ќе биде среќен за вас и вашата одлука - затоа што на крајот сте добиле подобра можност - дури и ако тоа значи промена на компанијата.
Но, ако ситуацијата е прилично напната и се движи во погрешна насока, тогаш можете само да го потврдите фактот дека сте ја донеле вистинската одлука.
Без оглед на односот со вашиот претпоставен, секогаш одржувајте максимална учтивост и дозволете тој да биде првиот што ќе ве слушне. Колку и да сакате прво да ја споделите веста со пријателите од канцеларијата, заштедете ја возбудата пред вашиот шеф да ја слушне директно од вас.
3. Официјално поднесете ја вашата оставка - и погрижете се за целата потребна документација
Подгответе се! Кога ќе одлучите да го поднесете вашиот отказ, најдобро би било да донесете писмен доказ за оставката на хартија (кој работодавачот мора да го потпише доколку го добие).
Затоа, се препорачува однапред да се подготвите и да напишете писмо за отказ.
После тоа, подгответе се за фактот дека ќе треба да отслужите отказен рок кој може да трае од две недели до еден месец. Имено, законот за работни односи вели дека, без разлика на годините на стаж, во случај работникот да поднесе редовен отказ, отказниот рок може да трае најмногу еден месец. Ако сте поминале помалку од една година на вашето работно место, отказниот рок може да трае две недели.
Доколку работодавачот не сака да дојдете на работа во отказниот рок, сепак е должен да ви го плати тој отказен рок како да сте го работеле во фирмата. Имајте го тоа на ум. Отказниот рок не мора да се доставува доколку двете страни се согласат, но во тој случај работодавачот е должен да изготви писмено известување за раскинување кое повторно ќе биде потпишано од двете страни.
4. Направете транзициски план
Веројатно и самите знаете дека вашеиот отказ на некој начин е шок за шефот. Ретко кој однапред се подготвува за ваква ситуација, особено ако не е очекувано. Обидете се да бидете фер и да ја олесните оваа ситуација пред да заминете.
Најдоброто нешто што можете да го направите за да заминете во добри односи е да бидете проактивни и да им дадете што е можно повеќе детали за тоа како точно ќе ги префрлите вашите секојдневни обврски на колегата кој ќе го превземе вашето работно место.
Организирајте состанок за да разговарате за вашите идеи и предложете кој мислите дека е најсоодветен да ги преземе должностите додека компанијата не најде колега што ќе ве замени.
Исто така, можете да ги наведете сите ваши должности, што сте работеле и што работите во моментот, информации за контакт и се друго што е важно за да може личноста која ќе ве наследи да ја продолжи работата таму каде што сте застанале.
5. Земете ги сите работи од компанијата
Не само што треба да ги соберете сите физички предмети што можеби сте ги оставиле во канцеларијата, како оној џемпер што мислевте дека сте го изгубиле, туку треба да се погрижите и да префрлите сè што постои само во вашиот дигитален работен простор од вашиот компјутер.
Оваа категорија ги вклучува информациите за контакт на луѓето со кои сакате да останете во контакт, личните датотеки што завршиле на вашиот компјутер или на вашата е-пошта, сите други документи за пофалби и други придобивки што сте ги добиле во вашата деловна е-пошта, на кои можете да се повикате во иднина.
Професионален совет: можеби ќе сакате да ги соберете сите потребни информации од вашиот компјутер и е-пошта пред да дадете отказ, особено ако знаете дека вашата компанија има историја на затворање сметки на луѓе веднаш штом ќе бидат известени или ќе ве замолат да заминете веднаш без да одлежи отказен рок (да, тоа се случува!).
6. Што да проверите пред да започнете со работа
Дури и откако ќе ја потпишете понудата за работа и ќе одлучите за датумот на започнување на вашата нова работа, сепак треба да знаете дека ќе треба да бидете во контакт со вашиот нов работодавач за време на периодот на транзиција.
Веројатно има работи што ќе треба да ги испратите во книговодство пред да започнете со работа - во зависност од компанијата тоа може да биде копија од вашата лична карта
7. Посегнете до вашиот нов шеф
Вашиот менаџер за човечки ресурси, оддел или сметководство веројатно ќе ви ги испрати логистичките детали што треба да ги разработите пред првиот ден на вашата нова работа.
Но, ако навистина сакате да импресионирате, можете исто така да испратите е-пошта на вашиот нов шеф и да прашате дали има нешто што можете да направите пред да започнете со работа за да ги олесните првите неколку дена на работа.
8. Уживајте во слободното време помеѓу работните места
Ако го користите одморот пред да го започнете првиот ден на работа - дури и ако е само ден или два - искористете го тоа време во ваша корист.
Што е најважно, обидете се малку да си го организирате животот. Во блиска иднина, ќе бидете зафатени со учење многу нови работи, така што последното нешто за што ќе сакате да се грижите тогаш е да морате да перете алишта, да го исчистите вашиот стан или да пазарувате бидејќи фрижидерот е празен.
Ако успеавте да организирате подолга пауза помеѓу работните места, ние исто така ви предлагаме да правите работи што вообичаено не можете да ги правите во текот на работниот ден. Уживајте во вашите хоби во текот на денот, спијте малку и испијте долго кафе наутро.
И конечно, опуштете се малку и разгалете се. Кога ќе започнете со работа на вашето ново работно место, најверојатно ќе бидете преоптоварени со информации и природно под стрес, затоа почестете се со масажа или еден ден во природа додека сеуште можете. После тоа, ќе ги наполните батериите, ќе бидете опуштени, свежи, организирани и подготвени да започнете нова авантура. Првиот работен ден на работа не треба да биде стресен! Следете ги овие чекори и за кратко време ќе се вратите на вашата нормална работна рутина.