Франција ќе побара поддршка од другите земји од Европската унија за да се утврди минималната цена за летовите во Европа за да се ублажи влијанието на воздухопловниот сектор врз интензивирањето на климатските промени, изјави министерот за транспорт Клемент Бон.
Целта на Франција е „да поттикне дискусија за правичната социјална и еколошка цена на авионскиот билет“, објасни Бон.
„Ова не значи дека цените на билетите треба да се помножат со десет. Зошто? Некои луѓе еднаш во животот патуваат со авион, немаат многу пари. (Авионот) е и слобода, превозно средство кое не може да биде резервирано само за богатите“, нагласи францускиот министер.
Официјални претставници на ЕУ за Ројтерс изјавија дека земјите-членки, вклучувајќи ги Холандија и Белгија, во принцип ја поддржуваат идејата. Австрија веќе предложи минимална цена, но се соочи со правни потешкотии при нејзиното спроведување, истакнаа тие.
„Мислам дека тоа е дебата што треба да ја имаме на ниво на ЕУ“, рече Бон.
Стекнувањето поширока поддршка може да се покаже како предизвикувачка задача. Дебатите меѓу европските земји за даноците на авионското гориво се во ќорсокак, бидејќи некои влади се противат на мерките што би можеле да ги зголемат цените за гласачите пред изборите за Европскиот парламент.
Но, Бон може да се соочи и со отпор меѓу земјите на ЕУ, особено островските држави и туристичките региони, кои се потпираат на воздушниот транспорт и евтините летови.
ЕУ веќе воведе неколку мерки кои треба да го намалат влијанието на воздухопловниот сектор врз животната средина. Така, европските летови ќе бидат поскапи во следните неколку години поради повисоките цени на дозволите за емисија на јаглерод диоксид, во согласност со пазарот на јаглерод во ЕУ.
Утврдувањето на минималната цена на билетите може негативно да влијае на бизнис моделот на нискобуџетните превозници, како што е Ryanair, кој нуди исклучително ниски цени на некои европски линии. Ryanair не одговори веднаш на барањето за коментар за француската иницијатива.
Ryanair минатата зима ја затвори својата база со два авиони на бриселскиот аеродром Завентем, наведувајќи ги повисоките такси и даноци, откако Белгија воведе данок од 10 евра по патник за летови помали од 500 километри и такса од 2 евра по патник на појдовните линии. ЕУ.
Некои здруженија се спротивставија на францускиот предлог. Во минатонеделното писмо до земјите од ЕУ, здружението на авиокомпании „Airlines for Europe“ објави дека минималната цена ќе биде прекршување на правото на ЕУ, со што одредувањето на цените им го препушта на компаниите.
„Не поддржуваме иницијативи кои би ги прекршиле утврдените права на авиокомпаниите според правото на ЕУ“, се вели во писмото.