Ретко која директива на ЕУ толку ги изнервирала граѓаните. Зошто шишињата и капачињата се неразделни? Во Германија од денеска е задолжително. Целта е да се намали пластичниот отпад и подобро да се заштити животната средина.
Дали неодамна сте се обиделе да го откорнете капачето од пластично шише за еднократна употреба, како што е шише со вода или сода? Но, не успеавте? Приклучокот е тврд и не може да се извади. Има причина за тоа. Ова не е производствен дефект, туку директива на Европската Унија (ЕУ). Помина тригодишниот преоден рок, отсега ваквите капачиња се задолжителни.
Досега, производителите доброволно ја спроведуваа оваа директива во пракса, некои веќе (постепено) се префрлија на новиот систем во нивниот производствен процес. Ова е задолжително од јули годинава. Имено, сите пластични шишиња за еднократна употреба (до три литри волумен) мора да имаат капаче што е поврзано со шишето и неразделно од него. Без разлика дали е вода, Кока Кола, лимонада или млеко. Тоа е дел од пакетот мерки усвоени од Европската унија во 2019 година. Целта е да се намали количината на пластичен отпад.
Во Германија се плаќа депозит за практично сите пластични шишиња за еднократна употреба, но машините за враќање на депозит прифаќаат и шишиња кои немаат капаче. Истражувањето на ЕУ покажа дека пластичните капачиња многу често завршуваат во природата. На пример, на плажите на Северното Море. Дали „проблемот со пластичното капаче“ е поизразен во Германија отколку во некои други европски земји? Тоа не е сосема јасно. Според професионалните здруженија, во Германија потрошувачите враќаат приближно десет проценти од депонираните шишиња без капачиња.
Уште пред усвојувањето на директивата на Европската унија пред пет години, можеше да слушнете остри критики од производителите на пијалоци. Судејќи според резултатите од студијата нарачана од Здружението на производители на минерална вода (EFBW), употребата на капачиња закачени на шишиња дури ја зголемува потрошувачката на пластика во производствениот процес. Дополнително, преминот кон нови процеси во производниот синџир значително ја зголемува цената на тој процес, особено за средните компании.
Иако некои производители како Кока Кола ја имаат пораката „Не ме симнувај“ на нивните капачиња, овие нови врзани капачиња предизвикуваат многу гнев кај потрошувачите на социјалните мрежи. Се жалат и здруженијата на потрошувачи. Многумина се согласуваат дека овие прицврстени тапи попречуваат при пиење. Сепак, имаше слични протести во еден период кога беа воведени капаци на лименки, кои мораа да се „турнат“ во конзервата при отворање на пијалокот („stay on“). Денес е сосема нормално да не се одвојуваат капаците на лименките и да се фрлаат посебно. Затоа може да се претпостави дека нераздвојливите капачиња на пластичните шишиња за еднократна употреба исто така ќе бидат само прашање на навика.