Во последните месеци, граѓаните се соочуваат со зголемен број случаи на расипани прехранбени производи во маркетите.
Сведоштва од разочарани потрошувачи се појавуваат секојдневно, со приказни за купување на мувлосан кашкавал, замирисана салама и скапани сливи, кои наизглед имаат добар рок на траење.
Оваа проблематика предизвикува сериозна загриженост кај граѓаните, кои се чувствуваат измамени и загрозени во своето право на квалитетна храна.
Агенцијата за храна и ветеринарство (АХВ) потврдува дека нивните инспектори се активни на терен и дека континуирано спроведуваат надзори на домашниот промет, производството, транспортот и продажбата на храна.
Според изјави добиени од АХВ, во летните месеци се засилуваат инспекциските контроли, особено во туристичките центри каде што е зголемена фреквенцијата на потрошувачи.
Потрошувачите се советуваат да бидат внимателни при купувањето и да пријавуваат секакви нерегуларности.
Една скопјанка го изрази своето незадоволство со зборовите:
„Цените на прехранбените производи одат до плафон, храната станува луксуз, барем квалитет да добиевме“.
Исто така, постои и предлог за продавачите да бидат повнимателни при распоредувањето на производите на рафтовите, особено оние со оштетена амбалажа.
Ситуацијата со расипаните производи не е само прашање на финансиска загуба за потрошувачите, туку и прашање на јавно здравје.
Со оглед на тоа што многу од овие производи брзо се расипуваат поради топлината, се поставува прашањето за условите на складирање и транспорт.
Граѓаните се жалат дека често наоѓаат скапано овошје и зеленчук на рафтовите, што укажува на потребата од подобрена контрола и одговорност од страна на продавачите.
Оваа проблематика бара целосно преиспитување на тековните практики и стандарди во прехранбената индустрија, како и засилена соработка помеѓу регулаторните тела, продавачите и потрошувачите.
Само преку заеднички напори и транспарентност може да се обезбеди дека храната која се пласира на пазарот е безбедна и од највисок квалитет за сите граѓани.