Германските производители на автомобили тонат се подлабоко во криза што ја поткопува иднината на најважната индустрија во земјата, при што BMW AG предупредува дека профитот ќе биде погоден од скап проблем со сопирачките, а Volkswagen AG ја укинува заштитата на работните места што работниците ги уживаа три децении.
Акциите на BMW паднаа откако компанијата ги обелодени спиралните трошоци за повлекување на 1,5 милиони возила поради дефекти на нивните системи за сопирање Continental AG. VW ги потврди плановите да стави крај на гаранциите за вработување во Германија, жалејќи се за губењето на конкурентноста на нацијата.
Ударот во вторникот и нанесе дополнителен удар на германската економија, која се врти откако Русија го прекина снабдувањето со евтин гас. Производителите на автомобили во земјата се мачеа со транзицијата кон електрични возила, а БМВ рече дека слабата побарувачка во Кина претставува дополнителна закана за продажбата и профитот.
Сè погласни се предупредувањата дека Германија (а со неа и цела Европа) повеќе не е конкурентна и дека нејзиниот менталитет ќе мора да се промени доколку сака да се натпреварува со САД и Азија.
Кристијан Совинг, првиот човек на Дојче банк, рече дека ако работат во просек 28 часа неделно, а се пензионираат на 63 години, нема да можат да преживеат.
Германците се приближија до просекот на ОЕЦД од 33-34 работни часа неделно, пренесува SEEbiz.
КРИЗАТА ВО ФОЛКСВАГЕН
VW минатата недела ги шокираше работниците во Германија со плановите за потенцијално затворање на фабриките во земјата за прв пат во нејзината речиси деветдецениска историја. Корпоративната бомба дојде еден ден по политичкиот повик за будење од резултатите од државните избори во кои популистичките партии остварија големи придобивки.
Одлуката за прекинување на договорите за безбедност на работното место ја поставува VW за долги судири со претставниците на трудот. Скратувањата во компанијата со седиште во Волфсбург е потешко да се пробијат отколку на друго место. Половина од местата во нејзиниот надзорен одбор се претставници на трудот, а германската покраина Долна Саксонија – која поседува 20 отсто од акциите – честопати е на страната на синдикалните тела.
„Мораме да го доведеме Volkswagen до точка каде што можеме да ги намалиме трошоците во Германија на конкурентно ниво“, рече Гунар Килијан, член на персоналот на одборот на VW. Компанијата треба да биде способна „само да инвестира во нови технологии и производи“.
Производителот на автомобили, кој вработува речиси 300.000 луѓе во Германија, ги бранеше плановите за затворање на погоните, велејќи дека поради зголемената продажба на автомобили има околу две фабрики премногу.
Компанијата Фолксваген соопшти дека поради големата криза раскинува неколку колективни договори, меѓу кои и оној кој во Германија е на сила од 1994 година.
Како што беше најавено, Volkswagen го известил синдикатот IG Metall за прекин на т.н. безбедноста на вработувањето и безбедноста на приходите на вработените Доколку синдикатот и гигантот од автомобилската индустрија не се договорат за нова програма за заштита на вработените, Фолксваген би имал право да отпушти вработени од оперативни причини од јули 2025 година.
Нов аларм од Фолксваген, предупреди шефот на групацијата: „Тортата стана помала, а на масата има повеќе гости“. „Мораме да му овозможиме на Volkswagen да ги намали трошоците во Германија на конкурентно ниво со цел самостојно да инвестира во нови технологии и нови производи“, рече директорот за човечки ресурси на групацијата Гунар Килијан.
Покрај овој договор, VW раскина и други колективни договори, вклучително и гаранцијата за вработување на специјализанти и регулативата за работа на определено време.
И BMW СООЧЕН СО ОГРОМНИ ПРОБЛЕМИ
БМВ ги намалува целите за продажба и заработка за фискалната 2024 година, потег што германскиот производител на луксузни автомобили рече дека е делумно предизвикан од големите трошоци за решавање на повлекувањето на системот за сопирање кое влијае на повеќе од 1,5 милиони возила ширум светот.
БМВ Груп со седиште во Минхен во вторникот соопшти дека активностите поврзани со решавање на дефектен интегриран систем за сопирање, направен од добавувач за компанијата, ќе достигнат „висока трицифрена сума од милиони (евра) за третиот квартал. Запрените испораки за погодените возила кои не се веќе во рацете на клиентите, исто така, се очекува негативно да влијаат на продажбата.
Портпаролот на BMW Group, која исто така ги поседува брендовите Rolls-Royce и Mini, потврди за Асошиетед прес преку е-пошта дека компанијата првпат го идентификувала проблемот при внатрешна проверка на квалитетот. Тоа поттикна безбедносно отповикување во февруари, но оттогаш се идентификувани дополнителни случаи „надвор од опсегот на првичното отповикување“.
BMW очекува дека се погодени околу 1,53 милиони возила во пет земји – вклучувајќи околу 370.000 во Кина, 270.000 во САД, 150.000 во Германија, 70.000 во Кореја и 60.000 во Франција. Засегнатите возила се произведени помеѓу јуни 2022 и август 2024 година, по BMW, а се опфатени неколку модели. Тоа вклучува одредени модели на BMW X (со исклучок на X3 и X4), сериите 5 и 7, Rolls-Royce Spectre, MINI Cooper и Countryman.
Од 1,53 милиони погодени автомобили, 1,2 милиони се веќе во рацете на клиентите – додека околу 320.000 остануваат кај BMW или во залихи на дилерите. Според компанијата, една третина од тие возила се погодени од поединечни застанувања на испорака на пазарот.
Акциите на BMW се затворија за 8,7 отсто пониски во Франкфурт, намалувајќи ја пазарната вредност на компанијата за околу 5 милијарди евра. Акциите на Continental паднаа за 10,5 отсто, а VW за 3,4 отсто. Континентал рече дека го снабдува системот со други производители на автомобили, иако само БМВ е засегнат од проблемот поради специфичната конфигурација што ја користи.
Проблемите се назадување за една компанија која се снаоѓаше подобро од некои од нејзините ривали на ЕВ. BMW се повлече пред Tesla Inc. и го предводеше европскиот пазар на електрични возила за прв пат во јули.
БМВ, кој продаде 2,25 милиони возила минатата година со своите ознаки и брендови Mini, испитува дали поправките може да се направат преку ажурирање на софтверот или се потребни физички поправки, според портпаролот. Повлекувањето треба да биде завршено оваа година, со можност за одредено надминување во 2025 година.