Вниманието на белграѓани веќе неколку дена го привлекуваат необичните мозаици по улиците, поточно на дупките каде што пукна бетонот и каде во овие врнежливи денови треба да има вирови. Наместо тоа, може да наидат на многу различни бои на кои не можете да им одолеете без да ги фотографирате.
Само неколку дена подоцна и неколку чекори подалеку, чекори обоени во светли бои се појавија и во центарот на градот во близина на Народниот театар на улицата „Васе Чарапица“. Тие се пречекани со истиот ентузијазам како и мозаиците, а минувачите не можат, а да не запрат.
Дали неодамна сте прошетале низ централните улици на Белград и сте се чувствувале како нешто да ве гледа? Излегува дека можеби си во право. Но, не грижете се, овие мали „чудовишта“ кои ве следат се сè само не морничави – тие се дело на францускиот уличен уметник Ле Сиклоп, кој ги трансформира јавните простори и уличната опрема во прекрасна уметност инспирирана од- киклопите.
Малку понатаму по улицата, поточно на Студентски плоштад пред Етнографскиот музеј, има скали со мотиви на пиротски килим, кои како и претходните ги насликал францускиот уметник. Музејот на Студентски плоштад слави 120 години од своето постоење.
„Во мојата работа се трудам да се ослободам од конвенционалните потпори како ѕидови или платно, да вложувам предмети. Ставајќи го окото на нив, се трудам да ги оживеам, да им дадам душа и да родам форма на фантазија. Разиграна и антропоморфна уметност која својот уметнички јазик го позајмува од играчки, стрипови или животински бестијари…“, вели овој уметник.
Ле Сиклоп слика столбови ширум светот, главно со мотиви на очи, пламен или животни.
Кога станува збор за мозаиците, знаеме дека и тие се дело на францускиот уметник Емемем, кој ширум светот ги „крпи“ испуканите тротоари со необични мозаици.
Мешајќи безброј облици и големини на шарени керамички плочки, понекогаш сјајни камења и парчиња стакло и челик, Емемем користи брз лепак и својата вештина за да ги задржи овие уметнички дела на своето место. Иако изложувал во галерии и музеи, улицата останува неговата вистинска љубов, бидејќи пораснал играјќи надвор и апсорбирајќи ја нејзината безгрижна, хумористична култура.
За да го формализира својот стил и техника, Емемем го измислил терминот flaking, кој сега најчесто се користи за да ја означи оваа нова „уметност на крпење дупки“. Покрај во Белград, овие мозаици може да се најдат и во Њујорк, Париз, Загреб и во други градови низ светот.
Интересно е и тоа што во работилницата Емемем создава реплики на неговите тротоари, изложени во меѓународни галерии и саеми за современа уметност. Тој во септември престојуваше во Белград, што каде ги разубави белградските улици.
Уличниот уметник со седиште во Франција претпочита да се држи до својот псевдоним Емемем и ретко се истакнува во јавноста.
„Тоа е звукот што го испушта мојот мотоцикл кога одам на непредвидлива мисија. Се чувствував како веднаш да одговарам кога почнав во 2016 година. Да бидам искрен, не сум добар комуникатор. Претпочитам да ѝ дозволам на мојата поезија да зборува за луѓето. Затоа толку долго се држев до мојот алијас. Луѓето можат да ме замислат како што сакаат и тоа воопшто не ме фасцинира“, рече тој еднаш.