Повеќето од вас сигурно сте забележале дека на горниот крај на шофершајбната на автомобилот постојат црни точки. Дали знате која е нивната функција и зошто се токму тука?
Тие се нарекуваат фрит ленти а тоа е керамичка боја која се вградува во стаклото.
Ако се обидете да ја симнете траката или да ги изгребете тошките нема да можете. Невозможно е да се симнат или да се избришат, а функцијата е да се заштити уретанскиотпополнувач што за возврат ја штити шофершајбната од ултравиолетови зраци, кои под помали безбедносни услови може да предизвика испаѓање на стаклото.
Фрит лентата е гравирана површината која се нафаќа лепакот кој го поврзува стаклото со рамката, спречување да се види лепилото од надвор.
Точките се големи и потоа се намалуваат. Причината за намалување на точките кон внатрешноста е естетика. Оваа форма на градација е естетски пријатна и помалку очигледна за луѓето кои патуваат со автомобил.
Голем дел од дизајнот има врска со начинот на изработка на шофершајбната. При виткањето на шофершајбната во комората за греење, обликување на стаклото, фрит лентата се загрева побрзо од останатите, бидејќи таа е црна.
Со цел да се намали оптичката дисторзија како последица на термички диспаритет, се користи градација на точки. Точките на шофершајбната веднаш зад ретровизорот ви помагаат да погледнете кога сончевите зраци одат директно кон вас додека возите,
Изгледа дека секој детал на автомобилот има свое логично објаснување.