За една организација да биде успешна, потребно е да има луѓе кои играат различни улоги, така што работите ќе се одвиваат без проблеми. Некои од улогите се лесни за дефинирање, додека некои имаат збунувачки граници како што е разликата помеѓу менаџерите и лидерите.
Во пракса, можете истовремено да бидете и менаџер и лидер, но да бидете феноменален лидер не е гаранција дека ќе бидете добар менаџер и обратно. Која е разликата?
Еве три клучни разлики помеѓу лидерите и менаџерите:
Лидерот се занимава со иновации, а менаџерот со администрација
Ова значи дека лидерот е оној кој доаѓа со нови идеи и ја охрабрува организацијата да размислува кон иднината. Лидерот мора да биде постојано буден и да развива нови стратегии и тактики. Мора да биде во тек со најновите трендови, истражувања и вештини.
Од друга страна, менаџерот го одржува веќе утврденото. Тоа е личноста која одржува контрола затоа што во спротивно би се случил неред во организацијата. Менаџерите исто така воспоставуваат цели и репери и ги анализираат, проценуваат и толкуваат резултатите. Тие исто така треба да знаат која личност најдобро ќе заврши некоја специфична задача.
Лидерот инспирира, а менаџерот контролира
Лидерот ги инспирира луѓето да дадат се од себе и знае како да го постави темпото за остатокот од групата. Лидерството не е она што го прави водачот, туку она што другите го прават како одговор на неговото лидерство. Ако некој одлучи да ве следи затоа што сте го инспирирале, тоа значи дека сте создале доверба во рамките на компанијата, и тоа е многу важно за деловна активност што брзо се менува и бара луѓе кои ќе веруваат во мисијата на компанијата.
Менаџерите настојуваат да одржат контрола над луѓето помагајќи им да развиваат способности и да ги извлекуваат најдобрите таленти. За подобро да го постигнат ова, менаџерите мора да ги познаваат луѓето со кои работат и да ги разберат нивните интереси и страсти.
Лидерите прашуваат „што“ и „зошто“, а менаџерите „како“ и „кога“
За да бидете во позиција да прашате „што“ и „зошто“ мора да бидете во можност да ги предизвикате претпоставените и да ги прашате зошто се преземаат одредени активности. Со други зборови, тоа значи дека ќе му одолеете на високото раководство затоа што сметате дека требало да се преземат некои други мерки во корист на компанијата. Ако некоја компанија доживее неуспех, задачата на лидерот е да дојде и да каже: „Што научивме од ова? Како можеме да ги користиме овие информации за да ги разјасниме нашите цели или да се подобриме?
Наместо тоа, менаџерите во пракса не размислуваат за тоа што значи неуспех. Нивната работа е да прашаат „како“ и „кога“ и соодветно да ја завршат работата. Тие го прифаќаат статусот кво и повеќе личат на војници. Тие знаат дека нарачките и плановите се клучни и дека нивната работа е да се ориентираат кон тековните цели на компанијата.
И покрај сè, овие две улоги имаат сличности. Најдобрите менаџери се исто така лидери. Едно лице може да биде и двајцата, но потребно е време да се стигне до таму.