Со зголемениот недостаток на гас, суровини, пластика, градежна граѓа и друга стока, Европа и светот се погодени од нова катастрофа која дополнително ја отежнува трговијата и производството и ги зголемува цените до небо.
Станува збор за недостиг на возачи на камиони, поради што нема кој да ги наполни магацините за трговците, и да им ги достави компонентите неопходни за производство на претприемачите. Како резултат на тоа, во европските земји и САД, некои стоки повремено исчезнуваат на полиците на продавниците, а фабриките бележат застој.
Во моментов недостасуваат повеќе од 400.000 возачи на камиони во Европа, а проблемот се влошува од месец во месец, се вели во алармантниот извештај на Transport Intelligence, објавен пред еден месец.
Меѓу најпогодените е Обединетото Кралство, на кое и недостасуваат околу 100.000 возачи, особено по Брегзит и тешкото пристигнување на странски работници. Трговците на мало очекуваат се повеќе проблеми во снабдувањето, плашејќи се дека нема да можат целосно да ја задоволат зголемената побарувачка на клиентите, особено во пресрет на божиќните празници. Многу ресторани за брза храна не беа во можност да ги добијат сите потребни намирници во последните денови, пишуваат британските медиуми.
Во меѓувреме, државите прибегнаа кон привремени решенија. За да се ублажи недостатокот на возачи на камиони, властите во Холандија потпишаа договор со војската за вработување на возачите. Властите во Германија и Велика Британија планираат да понудат управување со камиони на воените ветерани, кои во моментов се невработени, според Транспортното разузнавање.
Имено, потребата за превоз на стоки за време на пандемијата, во споредба со растот на е-трговијата и закрепнувањето на економијата, значително се зголеми. Од друга страна, бројот на достапни возачи – 55 во просек во Европа – постојано се намалува. Во исто време, младите не се многу заинтересирани за таа работа бидејќи условите за работа се многу тешки, честопати и неподносливи.
Решението на проблемот не е на повидок. Минатата година Европската унија го усвои т.н Пакет за мобилност, според кој условите за работа на возачите на камиони треба да се подобрат од средината на февруари следната година. Тие ќе добијат четири дена одмор помеѓу патувањата за работа во една земја и ќе се враќаат дома на секои осум недели во прекуграничен превоз.
Големите камионџии тврдат дека недостатокот на возачи поради овие нови прописи ќе биде уште полош следната година. Од друга страна, синдикалните претставници на возачите не веруваат дека превозниците ќе ги почитуваат европските регулативи бидејќи зад нив нема законска обврска. Притиснати од недостаток, многу превозници низ Европа ги зголемија платите на возачите на камиони.
Најголем недостаток на возачи на камиони во Европската унија е забележан во Полска, на која и недостасуваат 120 илјади или 37 проценти. Германија е исто така во тешка ситуација со недостиг од 60.000 возачи. Дури и пред пандемијата, на Франција и недостасуваа 40.000 од нив, а денес недостатокот е уште полош. Само во САД, бројот на возачи на камиони оваа година е намален за речиси 10 проценти, додека во азиските земји недостасуваат околу 20 проценти.
Бидејќи никој не очекува брзо решение на проблемот, аналитичарите велат дека едно е сигурно: недостатокот на возачи на камиони, заедно со голем број други недостатоци, ќе ги зголеми трошоците за превоз на стоки, а со тоа и цените во продавниците.
Извор: denar.mk