Со цел да се заштеди гориво, властите во Германија предлагаат повторно воведување мерки како за време на нафтената криза во 1973 година: општо ограничување на брзината и забрана за возење во недела.
Колку тоа би било ефективно денес?
Министерката за животна средина на Баден-Виртемберг, прва се сети на ова:
„Зошто да не воведеме ограничувања на брзината или „недела без автомобили“, како што беше случајот во 1970-тите? Тогаш мерката се покажа ефикасни и помогнаа да се намали потрошувачката на горива“.
Во земја која има производители на автомобили како Мерцедес, Фолксваген или Опел, тој предлог не можеше да остане незабележан.
Спомени од седумдесеттите!
Општото ограничување на брзината и „неделата без автомобили“ првпат беа воведени од владејачката коалиција на социјалдемократите и либералите (ФДП) под Вилијам Брант во 1973 година, во обид да се справи со последиците од нафтената криза по војната во Јом Кипур на Блискиот Исток.
Првата ваква акција беше организирана на 25 ноември 1973 година, а потоа следеа уште три „недели без автомобил“.
Оние кои ја прекршиле забраната се казнети со 500 марки.
Во исто време, ограничувањето на брзината на автопатите е до 100 километри на час, а на брзите сообраќајници до 80. Овие правила важеа цели шест месеци.
Веќе првата „недела без автомобил“ донесе слики од Германија како од филмови: илјадници пешаци и велосипедисти се собраа на автопатите, полицијата ловеше прекршителите на законот пеш, па дури и цените на коњите скокнаа, како што објавија тогаш медиумите.
Имаше и смешни сцени: некои се сетија да впрегнат коњи за да влечат автомобили, а баварското радио известуваше за возачите кои живееле во близина на Австрија и кои ги туркале своите автомобили до границата за да седнат зад воланот и да се возат таму.
Дали овие мерки би можеле да функционираат и денес?
Аналитичарите проценуваат дека забраната за возење во недела, во комбинација со воведувањето на општо ограничување на брзината, ќе ја намали потрошувачката на гориво и до десет проценти.
Прашањето е, сепак, колку ваква мерка може да биде прифатлива денес, кога се повеќе луѓе користат автомобили поради пандемијата за да избегнат гужви во јавниот превоз.
Инаку, во последните години, речиси сите европски метрополи симболично одбележаа барем еден „Ден без автомобили“ годишно, со што на пешаците и на велосипедистите им се дава можност да уживаат во центарот на градот.
извор: vecer.mk