Американскиот технолошки концерн Apple Inc. планира да го задржи производството на iPhone на приближно исто ниво во 2022 година како и минатата година – конзервативна позиција бидејќи годината станува се попредизвикувачка за индустријата за паметни телефони.
Компанијата бара од добавувачите да состават околу 220 милиони iPhone-и, приближно исто како и минатата година, според „Блумберг“, повикувајќи се на извори запознаени со неговите проценки, кои побарале да останат анонимни бидејќи податоците не се јавни. Пазарните прогнози се движат околу нивото од 240 милиони единици, поради очекуваното големо ажурирање на iPhone на есен. Но, индустријата за паметни телефони започна тешка година и прогнозите за производство беа масовно намалени.
Највисоката инфлација во последните децении, војната во Украина и превирањата во синџирот на снабдување – сето тоа се заканува да ја намали продажбата во 2022 година. Strategy Analytics предвидува дека вкупната испорака на паметни телефони ќе се намали до 2% во 2022 година, а TrendForce ја намали својата прогноза за цела година производство во два наврати во последните недели. На почетокот на годината, аналитичарите на IDC и Bloomberg Intelligence предвидуваа производство на околу 240 милиони iPhone-и оваа година.
Компанијата со седиште во Купертино одби да ја коментира прогнозата, која може да се промени во зависност од економскиот развој и ограничувањата во снабдувањето во наредните месеци. Apple не ги откри своите производствени цели и во 2019 година престана да открива колку iPhone-и продава.
Компанијата веќе предупреди дека проблемите со снабдувањето ќе влијаат на продажбата од 4 до 8 милијарди американски долари овој квартал, главно затоа што блокадите над Ковид-19 ги тресат производните линии во Кина. И целата технолошка индустрија се подготвува да го забави трошењето на потрошувачите бидејќи зголемените цени на горивото и материјалите ги зголемуваат трошоците за основните потреби.
Целокупниот пазар на паметни телефони ја започна годината тешко, со пад на испораките за 11% во првиот квартал, што е најголем пад од почетокот на пандемијата пред две години. Xiaomi Corp. – трет најголем производител на паметни телефони во светот по Apple и Samsung Electronics Co. – го забележа првиот пад во својата историја на квартални приходи овој месец.
Според изворите, Apple се потпира на одржлива побарувачка за своите уреди поради неговата релативно побогата база на клиенти и силата на неговиот екосистем на софтвер и услуги кои ја поттикнуваат продажбата на хардвер. Тие додаваат дека сега кога сериозниот конкурент Huawei Technologies Co. се отстранува од пазарите, конкуренцијата е помала. Приходите на Huawei, поранешен производител на телефони број 1 во однос на испораките, се намалуваат шест последователни квартали.
Покрај тоа, Apple се надева дека ќе ги привлече потрошувачите со нов iPhone, кој ќе биде поразличен од минатогодишниот модел. Претстојниот iPhone 14s, кој треба да се појави наесен, се очекува да понуди нови големини на екранот и понови функции како што се сателитско базирани текстуални пораки. Се верува дека iPhone 13, лансиран во септември минатата година, нуди мало ажурирање.
Компанијата, исто така, неодамна објави ажурирана верзија на својот iPhone SE од пониска класа која вклучува 5G, поттикнувајќи го циклусот на надградба за „побуџетски“ ориентираните корисници.
Иако блокадите на Кина ќе го погодат силно Apple овој квартал, компанијата очекува да се справи со шоковите, рече друг извор. Foxconn Technology Group, главниот производител на iPhone, успеа да ги задржи во функција повеќето фабрики. Меѓу нив се нејзините најголеми групи фабрики во централниот кинески град Женгжу.
Побарувачката за паметни телефони обично се намалува во вториот квартал, што може да значи дека влијанието на блокадите нема да биде толку силно. Добавувачите ќе се обидат да го надополнат недостатокот на производство подоцна во текот на годината – кога ќе ангажираат повеќе работници за празничната сезона со најголема побарувачка – додека Кина целосно не ги отвори и обнови транспортните линии.
„Оваа година ќе биде со половина срце“, рече вишиот директор на Strategy Analytics Линда Суи во белешка минатиот месец. „Геополитичките проблеми, недостигот на компоненти, инфлацијата, нестабилноста на девизниот курс и нарушувањето поради „Ковид“ ќе продолжат да тежат на пазарот на паметни телефони во првата половина на 2022 година, пред да се олесни ситуацијата во втората половина.