Кога извршниот директор на една австралиска компанија им испратил мејл на своите вработени во врска со непочитување на јасно дефинираното работно време, не очекувал дека наместо да сподели лекција за работните обврски, ќе добие лекција од неговиот тим.
Неговата компанија со седиште во Сиднеј обезбедува платформа за луѓето да рекламираат работни места како што се чистење и градинарство. Тој и неговиот деловен партнер често работеле до 21 и 22 часот, секоја вечер.
Забележал дека неговите вработени често одат дома пред 18 часот. Тој решил да испрати мејл до целиот тим во кој објаснува дека вработените во компанијата се обврзани да бидат во канцеларија од 9 до 18 часот, секој работен ден.
Доверба во вработените
Признава дека реакциите не биле позитивни. „Добивме многу остри и брзи одговори од целиот наш персонал.“ Овој потег, поточно реакциите на него, ги натера двајцата основачи да размислат за тоа што е важно, но и како компанијата треба да им верува на своите луѓе. Дополнително, неопходно е да се овластат да ја вршат својата работа во флексибилна работна средина.
Во ова време по пандемијата, работната флексибилност и воопшто далечинската работа се нешто на што вработените дури и инсистираат. Сепак, за овој вид на работа потребна е доверба.
Интересно е што една студија неодамна објавена од Harvard Business Review заклучи дека вработените имаат поголема веројатност да се опуштат на работа ако се внимателно набљудувани отколку ако се оставени сами. Истражувањето покажа дека довербата, комуникацијата и чесноста се сè што им е потребно на работниците за да се чувствуваат морално одговорни што не се „влечкаат“ на работа.
Како да се измери ефикасноста?
„Верувам дека лекцијата од оваа приказна е дека работната способност на луѓето не се мери по часови, туку според влијанието што го имаат врз бизнисот“, заклучил бизнисменот.
Дали оваа студија, како и примерот на оваа компанија, водат до заклучок дека се соочуваме со нова форма на работа која ќе преовладува? Дали картичките за пријавување на влезот во компанијата и временските листови ќе станат минато? Како работодавачите ќе ја мерат ефикасноста на работниците и кој е најдобриот начин двете страни да бидат задоволни, а вработените да останат мотивирани за работа?.