Бизнисите се соочија со огромни предизвици и претрпеа неверојатни промени во текот на изминатите неколку години, а тоа изгледа нема да се промени и во 2023 година.
Тие ќе мора да се справат со последиците од глобалната пандемија, економските предизвици, како и со сé побрзиот развој на технологиите.
Еве ги трендовите за кои Бернард Мар, светски познатиот футурист и мотивациски лидер во бизнисот и технологијата, верува дека ќе имаат најголемо секојдневно влијание врз начинот на кој ќе работиме во 2023 година.
1. Забрзана дигитална трансформација
Во 2023 година, гледаме континуирани иновации и развој во трансформативните технологии како што се вештачката интелигенција (AI), интернетот на нештата (IoT), виртуелната и проширената реалност (VR/AR), cloud computing, blockchain и супер-брзите мрежни протоколи како 5G.
Новите решенија за продолжена работа, хибридна и далечинска работа, деловно одлучување и автоматизација на рачни, рутински и креативни оптоварувања ги комбинираат овие технологии на начин што им овозможува да се подобрат една со друга. Ова нè приближува од кога било до точката каде што можеме да создадеме „интелигентни претпријатија“ каде системите и процесите се поддржуваат меѓусебно за извршување на обичните и секојдневните задачи на најефикасен можен начин.
За да се подготват за ова, бизнисите мора да се погрижат да ја вградат вистинската технологија во нивните процеси и во секоја област од нивниот бизнис. Во овој момент, има навистина многу малку изговори за бизнис и не разбирање како вештачката интелигенција и другите технологии споменати погоре ќе влијаат на вашиот бизнис и индустрија. На маса се поефикасна продажба и маркетинг, подобра услуга за клиенти, поефикасни синџири на снабдување, производи и услуги кои се поусогласени со потребите на клиентите и поедноставени производни процеси, а во 2023 година бариерите за пристап ќе бидат помали од кога било.
2. Инфлација и безбедност на синџирот на снабдување
Економските изгледи за поголемиот дел од светот не се светли за 2023 година. Експертите велат дека можеме да очекуваме постојана инфлација и пригушен економски раст. Многу индустрии продолжуваат да се “измачувани” од проблеми со синџирот на снабдување што се појавија за време на глобалните исклучувања предизвикани од Ковид-19. За да се справат со ова и да останат во живот, компаниите треба да ја подобрат својата отпорност на кој било начин.
Важно е компаниите да ги мапираат сите нивни синџири на снабдување и да идентификуваат каква било изложеност на ризици од понудата и инфлација. На тој начин, тие можат да истражуваат начини за ублажување на тој ризик, како што се алтернативни добавувачи и да станат посамостојни.
3. Одржливост
Светот сé повеќе се буди со фактот дека климатската катастрофа ќе претставува многу поголем предизвик од се што сме доживеале во последните децении и дека ќе биде помал од предизвиците со кои се соочуваме поради пандемијата на Ковид. Ова значи дека инвеститорите и потрошувачите претпочитаат бизниси со соодветни еколошки и социјални акредитиви, а трендовите на купување сè повеќе се водени од свесните потрошувачи - оние од нас кои даваат приоритет на фактори како што се влијанието врз животната средина и одржливоста при изборот од кого да купуваат или со кого да прават бизнис.
Во 2023 година, компаниите треба да се погрижат нивните еколошки, социјални и процеси на управување (ESG) да бидат преместени во центарот на нивната стратегија. Ова треба да започне со мерење на влијанието што секој бизнис го има врз општеството и животната средина, а потоа да продолжи кон зголемување на транспарентноста, известувањето и одговорноста.
На секој бизнис му треба план со јасни цели и временски рокови за да се ублажат негативните влијанија, а потоа тој план треба да биде поткрепен со цврсти акциони планови.
4. Корисничко искуство
Во 2023 година, клиентите копнеат за искуство повеќе од било што друго. Сепак, тоа не мора да значи дека цената и квалитетот се споредни. И двете играат улога, до одреден степен, во начинот на кој го доживуваме процесот на избор, купување и уживање во стоките и услугите на кои ги трошиме парите.
Метаверзумот - нешто како уникатен термин што футуристите го користат за да го опишат „следното ниво“ на интернет, каде што комуницираме со брендови и други потрошувачи преку извонредна технологија, вклучувајќи 3D околини и VR - е фазата каде што ќе се случи ова.
Размислете за онлајн продавници каде што можеме да прелистуваме и „пробуваме“ виртуелни прикази на облека, накит и додатоци. Би можеле да користиме виртуелни соблекувални за да видиме како облеката ќе се вклопи на нашите вистински тела. Овие трендови ќе влијаат и на онлајн и на офлајн малопродажбата.
5. Предизвик за таленти
Во текот на изминатата година, видовме огромни миграции на талентирани луѓе и тивкото откажување, додека работниците го проценуваат влијанието на работата и што сакаат да добијат од нивните животи. Ова изврши притисок врз работодавачите да обезбедат атрактивни кариери, флексибилност на хибридното работење и примамлива работна средина и култура на компанијата. Во 2023 година од суштинско значење ќе биде да им се понуди на луѓето исполнета работа, постојани можности за раст и учење, флексибилност и разновидни работни места ориентирани кон вредности.
Згора на тоа, забрзувањето на дигиталната трансформација води кон поголема автоматизација на работното место. Луѓето сè повеќе ќе ја споделуваат својата работа со интелигентни машини и паметни роботи, а тоа има огромни импликации за вештините и талентите што компаниите ќе ги бараат во иднина. Ова ќе значи преквалификација и усовршување на голем број луѓе на нашите работни места, како и регрутирање на нови луѓе кои ги имаат потребните вештини за во иднина.
Од една страна, бизнисите мора да се справат со огромниот јаз во вештини што постои во областите како што се науката за податоци, вештачката интелигенција и други технолошки области, осигурувајќи дека тие создаваат работна сила со податоците и технологијата потребни за успех во иднина. А од друга страна, како што технологијата игра важна улога, бизнисите мора да го преквалификуваат персоналот со вештините потребни за работа заедно со паметните машини и да ги развијат нивните уникатни човечки вештини кои во моментов не можат да се автоматизираат.
Во 2023 година ќе се бараат вештини како што се: креативност, критичко размислување, интерперсонална комуникација, лидерство и примена на „хумани“ квалитети како грижа и сочувство.