За многу луѓе, кажувањето „извини“ во одредени ситуации, дури и оние за кои не е потребно и, е во втор план. Прекумерното извинување може да има спротивен резултат, особено на работното место: може да ги натера другите да мислат помалку за вас и да ја намали вашата самодоверба.
Таа навика може да произлезе од несигурноста, а може да биде особено честа кај жените.
Потребата за претерано извинување се раѓа од моделот на самосомневање. Препознавањето кога треба и кога не треба да кажете „извини“ е еден од првите чекори кон наоѓање подобри фрази на работното место.
Ви ги претставуваме трите вообичаени сценарија каде што може да бидете во искушение да се извините прекумерно:
„Извинете“ - ако имате технички потешкотии
Хибридното и далечинското работење станаа популарни во изминатите неколку години, предизвикувајќи луѓето да ги користат нивните електронски уреди повеќе од кога било. За жал, без разлика колку сте познавачи на технологијата, сигурно ќе се појават потешкотии. И тие обично не се ваша вина.
Размислете, на пример, видео повик со грешка. Може да се чувствувате принудени да се извините ако презентацијата трае долго време за да се вчита, ако копчињата не работат или ако има друго техничко доцнење.
Наместо да се извинувате за работи кои се надвор од ваша контрола, користете фрази како „Го ценам вашето трпение“ и „Ви благодарам што работевте со мене“ за да ја надминете незгодноста и да ја вратите самодовербата.
Ако треба да се придружите на состанок
Да претпоставиме дека присуствувате на состанок предводен од колега. Некој истакнува точка со која се согласувате или не се согласувате и сакате да го споделите вашето гледиште. Можеби ќе одлучите да се мешате велејќи: „Извинете, но јас би сакал да дадам изјава“.
„Ако имате информации за додавање или спротивна гледна точка, тоа е сосема во ред. Луѓето користат „извини“ во овие ситуации за да започнат разговор“, објаснуваат експертите.
Наместо да се извинувате, користете фрази како „Би сакал да додадам“, „Мислам дека е така“ или „Ова е друга перспектива“. Тие ви помагаат да придонесете без да се плашите да го сторите тоа.
Проценете ја ситуацијата пред да зборувате користејќи го методот STAR (Ситуација, задача, акција и резултат), кој може да ја ублажи потребата од извинување.
Да речеме дека сакате да прикажете спротивна гледна точка. Прво, размислете за ситуацијата и запрашајте се: „Дали е ова вистинското време?“ Ако не, размислете каква задача може да завршите.
Можеби треба прво да разговарате со менаџерот, пред да кажете нешто за што можеби ќе треба да се извините.
Одлучете каква акција сакате да преземете и запрашајте се: „Каков резултат барам по овој разговор?
Ако сте направиле грешка
Сите грешиме, особено на работа. Ако сте направиле погрешна задача или случајно сте навредиле некого, зборот „извини“ не мора да биде погрешен одговор, но не би бил ниту најсилниот одговор.
Кога правиш нешто погрешно, одговорот не мора да биде „извини“. Можете да разговарате за акцијата што ќе ја преземете за да го истражите или решите проблемот.
Другите фрази може подобро да покажат дека сте подготвени да направите сè што е потребно за да ги исправите работите. Ова може да вклучува реченици како: „Благодарам за повратните информации“, „Ја преземам целосната одговорност“ и „Го ценам тоа - како можам да го поправам?“
Искреното извинување не е лошо, но идеално е да се каже „извини“ само кога навистина тоа го мислиме.