Прогнозите за пристигнувањето на кинеските автомобили се остварија, но неколку години порано од најпесимистичките проценки. Тоа е последица на фактот дека европската автомобилска индустрија остана неподготвена за промените, особено кога станува збор за електрификацијата. Tesla веќе пристигна и предизвика турбуленции на пазарот, а сега доаѓаат кинеските брендови кои би можеле да донесат тектонски пореметувања во европската автомобилска индустрија.
Според најновата студија на PwC, Европа ќе увезе 800.000 нови автомобили од Кина до 2025 година, од кои повеќето ќе бидат целосно електрични. Тоа ќе биде драстична промена, бидејќи тоа ќе ја направи Европа нето увозник, односно ќе има поголем увоз од извоз, за дури 221.000 автомобили, се вели во проценката на студијата.
За многумина неочекувано, бидејќи во 2015 година Европа имаше годишно производство од 1,7 милиони возила. Меѓутоа, во меѓувреме почна да расте побарувачката за конкурентни поевтини кинески производи, а во исто време бројни европски производители го преселија своето производство во Кина.
Така, од споменатата количина, 330.000 од нив ќе паднат на „западните“ брендови како Tesla, BMW и групацијата Renault, дознава Automotive News Europe. На овој начин веќе доаѓаат Tesla Model 3, BMW iX3 и Dacia Spring.
Според оваа студија, уделот на кинеските производители на пазарот на електрични автомобили ќе скокне до 7,9%. Успехот на кинеските производители најмногу зависи од тоа како ќе се претстават пред Европа и каква репутација ќе стекнат, особено во премиум сегментот.
Кинеските производители ќе продадат околу 200.000 автомобили во Европа оваа година, од кои 90.000 ќе бидат електрични, а 40.000 ќе бидат plug-in хибридни. Околу 100.000 автомобили произведени од европски брендови таму ќе доаѓаат и од Кина.
Извор: kajgana.com