Би можело да ве интересира: Авиолинија Белград – Охрид од 5 јуни потврдуваат од ТАВ
Прозорците на авионите порано биле со квадратна форма, или поточно до педесеттите години на минатиот век, но експертите ги замениле со овални по две трагични авионски несреќи.
Во минатото, патниците во авионите уживале во глетката низ квадратни прозорци.
Меѓутоа, формата на прозорците се променила во 1953 година кога се случиле две несреќи во кои загинале 56 лица.
Се докажало дека причина за несреќите е квадратната форма на прозорците, односно поради квадратните прозорци, авионите се „распаднале“ во воздухот. Четирите агли на ваквите прозорци не можеле да го издржат високиот воздушен притисок што се јавува на голема надморска височина.
Истражувањето покажало дека 70 отсто од штетата во авионите била предизвикана од притисокот во аглите на прозорците.
Затоа во авионите се воведени овални прозорци, каде притисокот е рамномерно распределен, па се многу поцврсти од квадратните прозорци.
Попрецизно објаснување е дека кружните дупки во тенката воздушна рамка се посоодветни поради нивната структура и се помалку подложни на оштетување.
Пукнатините под притисок може да предизвикаат феномен наречен „експлозивна декомпресија“.
Постои поедноставно објаснување за фактот дека прозорците на некои рамнини се овални: просторни ограничувања. Ако тркалезниот прозорец го „испружиме“ во овален, површината на прозорецот е секако поголема, што го олеснува набљудувањето на идиличните пејзажи – доколку, се разбира, добиете седиште покрај прозорецот.