Онлајн набавката во европските земји штеди пари ако е билетот купен извесно време пред патувањето, а патникот е сигурен дека ќе тргне во посакуваното време. Во реално време, може да се види и колку доцни поаѓањето на автобус или воз
Скопје, тмурно саботно утро во февруари. Тројца пријатели испланирале дневно патување до Штип и се упатуваат на меѓуградската автобуска станица. На билетара дознаваат дека автобускиот превозник одлучил дента да пушти комбе наместо автобус, па наместо 50-тина, може да продаваат само 15 автобуски билети. Пријателите купуваат карта за нив, а позади остануваат граѓани кои не можат да купат билет, бидејќи нема слободни места. Ќе треба да чекаат уште два часа до следното поаѓање, а ако вози друг превозник, можно е да платат и поскап билет. Ова е само едно од многубројните искуства од користење на меѓуградскиот превоз во земјава, кое на своја глава го чувствуваат македонските граѓани.
Во 2023 година, во една европска земја не може да се набави билет за патување со автобус и воз онлајн, да се види колку слободни места за патување има на располагање, ниту пак може да се провери на сајт или преку апликација дали и колку доцни во поаѓање или пристигнување нивното превозно средство. Патниците мора однапред да одат до станица за да набават билет ако сакаат да бидат сигурни оти ќе патуваат во посакуваното време, а мислена именка е можноста да се плати поевтино билетот ако патникот се одлучи да го купи неколку денови однапред.
Дигиталните услуги во македонскиот транспорт се на нулта точка, голем дел од превозниците и автобуските станици низ земјава немаат ниту сопствен сајт за проверка на возниот ред, додека во европските земји веќе со години наназад дел од автобуските и железничките превозници функционираат единствено преку онлајн продажба на билети.
Дигитални услуги според волја на превозниците и станиците
Сајтот на Скопската автобуска станица функционира од аспект на преглед на возните редови, но во моментов нема можност за набавка на онлајн билети. Дали ќе доцни некој автобус во поаѓање за одредена дестинација не може да се види. Онлајн искуството со оваа автобуска станица е одлично, во споредба со, на пример, штипската автобуска станица, која воопшто нема сајт. Во Прилеп, автобуската станица има сопствена веб-страница со објавен возен ред, но опцијата „Резервирај билет“ е нефункционална.
Целиот текст прочитајте го на: meta.mk