Се остваруваат предупредувањата на искусните туристички експерти, дека сите оние кои лакомо ги покачуваа цените во приватното сместување, ќе го добијат најлошиот крај оваа сезона.
На терен потврдуваат дека почнала „продажбата“ на непополнети сместувања во промоции во последен момент кои одат со попусти и до 50 проценти, иако резервациите во јули малку се забрзани во однос на мај и јуни.
Додуша, „настрадаа“ и луксузните вили чии гости решија своите пари да ги потрошат во дестинациите каде што не можеа во годините на рестрикции за патување, како што се Грција, Шпанија, Турција....
Ситуацијата не е алармантна, но на крајот на денот може да ги намали приходите, а на крајот од сезоната секој мора добро да размисли дали да продолжи да се однесува како следното лето да не постои, изјави Игор Поповиќ за Пословни дневник. Тој е косопственик на компанијата Адриагејт, која управува со 12.000 сместувачки единици.
Оние кои беа мудри со цените имаат одлична искористеност оваа сезона, од 90 до 120 дена, без отказ, вели Поповиќ, чија агенција на своите клиенти им обезбедува едукација и статистика врз основа на која можат да донесат одлуки за формирање на цените. На крајот, одлуката е секогаш на сопствениците.
„Има оние денови од самиот шпиц на сезоната што оваа година можеа значително да ги зголемат цените бидејќи имаше голема побарувачка, но многу луѓе го прифатија бавно и ги зголемија цените за сите периоди и се соочија со маса на откажувања, кои можеме да ги следиме на платформи како што е Booking.com, каде што се наоѓаат сите наши единици. Имавме ситуација кога туристите кои не успеаја да го резервираат својот годишен одмор навреме минатата година, почнаа да резервираат за оваа година уште од минатата есен, што продолжи до крос-сезоната.
Некои го искористија овој оптимизам за да ги зголемат цените и до 40, 50 отсто, а други беа помудри, па во просек оваа сезона влезе приватното сместување со цени повисоки за 15 до 20 отсто“, објаснува Игор Поповиќ. Но, кога се појавија вестите за рецесијата, побарувачката забави, особено за најскапите опции.
Игор Поповиќ вели дека во мај и јуни биле забележани околу 20 отсто помалку резервации. „На почетокот на летото најголем проблем беа скапите вили со базени, кои тешко ги пополнуваа празнините, а на промоциите во последен момент ги намалија цените и до 50 отсто. Гостите кога го видоа ова, почнаа да откажуваат резервации на Booking, бидејќи луѓето сфатија дека може да најдат нешто поевтино“, ни опишува Поповиќ.
Селимир Огњеновиќ неодамна во медиумите објасни како функционира психологијата во последен момент. „Ако сакам да земам 10 проценти повеќе што потрошувачот нема да ги прифати, во моментот кога гостинот ќе ја заврти главата, ќе треба да го привлечам со тоа што ќе ја спуштам цената не за тие 10 проценти, туку за 25 или 30 проценти.