Според новите извештаи од групите за заштита на потрошувачите, повеќето сајтови со претплата користат „темни обрасци“ за да влијаат на однесувањето на клиентите при претплатата и личните информации.
Темните обрасци се „практики кои вообичаено се среќаваат во онлајн корисничките интерфејси кои ги насочуваат, доведуваат во заблуда, принудуваат или манипулираат потрошувачите да донесуваат одлуки кои често не се во нивен најдобар интерес“.
Ова истражување беше спроведено од страна на Меѓународната мрежа за заштита на потрошувачите (ICPEN) и Глобалната мрежа за заштита на приватноста (GPEN).
"ICPEN" прегледа 642 страници и мобилни апликации со компонента за претплата и откри дека еден темен образец се користи на речиси 76% од нив, а повеќе темни обрасци на 68%.
Еден од најчестите темни обрасци е „прикривањето“, каде што една компанија го отежнува пронаоѓањето на потенцијално негативните информации.
"ICPEN" рече дека 81% од платформите со претплати за автоматско обновување ги задржале корисниците затоа што не знаеле каде да ја најдат опцијата за прекинување на претплатата.
"GPEN" истражуваше темни обрасци кои би можеле да ги поттикнат корисниците да ја загрозат својата приватност. Во овој преглед, речиси сите од над 1.000 испитани сајтови и апликации користеле „залажувачки дизајнерски практики“.
Повеќе од 89% од нив користеле сложен и збунувачки јазик во нивните политики за приватност, а речиси 50% користеле „емотивен јазик“ за да влијаат на клиентите.
Овие работи се опасни затоа што можат да ги наведат корисниците да остават повеќе од нивните лични информации отколку што е потребно, како и неволно да останат претплатници само затоа што не разбираат или знаат како да се откажат и да престанат да плаќаат за некоја услуга.