Дали одите на море или на долго патување и мислите дека нема потреба детално да го проверувате автомобилот, бидејќи го возите секој ден и сте сигурни дека е целосно исправен? Не заборавајте, сепак, дека не е исто ако се појави проблем на километар од дома и на 600 километри...
А и да сте во странство, со комплетно семејство, особено со мали деца, треба да чекате шлеп, да најдете сервис и разни други работи, додека одморот полека истекува.
Секако, се подразбира дека автомобилот секогаш мора да биде во добра состојба, но дополнителните проверки и подготовки сигурно нема да бидат проблем. Многу работи можете сами да ги проверите, за некои подобро би било да отидете на проверен сервис, додека некои дефинитивно морате да им ги препуштите на професионалците, пишува Половни автомобили.
Заминете на време
Почнете да го проверувате автомобилот една или две недели пред да тргнете на патување. Може да биде потребно многу време за да се среди дури и банален проблем, особено сега за време на годишните празници (сервисите исто така одат на одмор) и жештините, кои предизвикуваат гужви во сервисните центри за климатизација.
Некои оштетувања на гумите, кои во градски услови не претставуваат значителен ризик, може да бидат многу опасни на автопатот. Проверете дали гумата е исечена (дупнати, рабници), вклучувајќи ја и внатрешната страна, дали се појавила капа („меур“) итн.
Потребни се ВОЗАЧИ
Проверете го притисокот во гумите - проверете го притисокот на пр. две недели пред тоа, а потоа ден или два пред патувањето за да се види дали некоја гума бавно се издишува. Притисокот е исклучително важен. Ако гумите не се доволно надуени, тоа носи цела низа негативни работи. Автомобилот ќе троши повеќе гориво, гумите побрзо ќе се истрошат, шарата нема да се истроши подеднакво, внатрешната структура на гумата ќе претрпи поголем стрес и ќе биде поподложна на оштетување подоцна, поголема е можноста гумата и раб ќе се оштети кога ќе налетате на некоја препрека или кога ќе се качите на тротоарот...
Да не зборуваме за безбедноста - полошо сопирање, полошо однесување во свиоци, пишува овој портал посветен на продажба и совети за користени автомобили.
Задолжително проверете ги упатствата на производителот или налепницата на автомобилот на која пишува препорачаниот притисок во различни ситуации - кога автомобилот е натоварен и колку. Не прифаќајте го вулканизерот или зборот на вашиот сосед.
Исто така, различни безбедносни системи се калибрираат според димензиите на гумите. Ако има поголема разлика помеѓу притисокот во гумите, тоа може да доведе во заблуда некои од системите како ASR, ESP или ABS, бидејќи тие ги користат, меѓу другите податоци, податоците испратени од ABS сензорите (тие ја мерат брзината на тркалата). .
Резервно тркало - иако резервното тркало полека, но сигурно станува минато, не е лошо да имате резервно тркало со целосна големина во багажникот.
Можеби имаш гуми, можеби имаш комплет за поправање гуми, можеби си платил пакет за помош на пат, но кога ќе се најдеш во недела во 02:00 часот наутро на некое лошо место откако сериозно ја оштетил гумата, а можеби и бандажот - за џабе и бегање, и комплети за поправка, и колку време ќе чекаш за помош и каква помош ќе добиеш - зависи каде си, во колку часот, кој ден е ...
Проверете го притисокот во резервната гума - бидејќи резервната гума обично е „скриена“, возачите забораваат на неа. Дури кога ќе се дупне гумата, сфаќаат дека со текот на годините гумата на резервната гума изгубила многу воздух, а немаат со што да ја надујат. Доколку имате т.н „copavac“, односно резервно тркало со помали димензии, проверете го пропишаниот притисок за него.
Проверете го датумот на производство на гумата на резервната гума - кај постари користени гуми на резервната гума, без разлика дали е „бакарна“ гума или гума со целосна големина, може да биде стара 20 години, што дефинитивно не е прифатливо .
Проверете го датумот на истекување на комплетот за поправање гуми - ако немате резервно тркало туку комплет за поправање гуми, проверете дали му е истечен рокот.
Научете како да користите комплет за крпење гума - детално прочитајте ги упатствата за користење на овој сет навреме, бидејќи залудно можете да го користите ако го користите погрешно
Проверете ја суспензијата и сопирачките сами - идеално е ако најдете пат со што е можно помал сообраќај и со ограничување до 80 km/h. Возете со брзина од 80 km/h и притиснете ја педалата на сопирачката многу нежно - слушајте и обидете се да почувствувате какви било звуци или вибрации. Доколку слушнете или почувствувате нешто што не треба, тоа е причина да го посетите сервисниот центар.
Направете го овој тип на тест со поостро притискање на педалата на сопирачката и со помали брзини, за да можете подетално да ги објасните симптомите на сервисот. Различни вибрации, тресење, тропање и слично - може да укажуваат на цела низа проблеми со гумите, бандажите, суспензијата и сопирачките. Често е тешко да се најде причината, па затоа е подобро да се започне со проверка што е можно порано.
Бришачи - при големи брзини, големо количество инсекти се лепат за шофершајбната. Затоа е многу корисно да имате добри бришачи. Возачкото седиште треба да се исчисти од остатоците од инсекти секогаш кога е можно, бидејќи кога се сушат и изгорат, не само што потешко се отстрануваат, туку и ја оштетуваат гумата на бришачите.
Донесете резервна течност за бришачите - течноста за миење на шофершајбната може да се потроши многу брзо ако често отстранувате инсекти додека возите, па затоа е добра идеја да носите резервна.
Се препорачува да се направи мал сервис пред патувањето
Мала услуга - ако се ближи терминот за мала услуга, подобро е да го направите порано отколку што сте планирале. На пример, ти остануваат 2.000-3.000 км пред мал сервис и очекуваш да ја поминеш таа километража додека да тргнеш и да се вратиш од море.
Сепак, не заборавајте дека за време на патувањето можете да се најдете во различни непредвидени околности - од бескрајно чекање на граница, преку застој во сообраќајот, па сè до патување поголема километража отколку што сте планирале.
Затоа, „свежото“ моторно масло може многу да му помогне на моторот на вашиот автомобил да се справи со многу тешките услови што го очекуваат што е можно побезболно.
Земете резервно моторно масло - денес дури и некои речиси нови автомобили трошат многу масло - некои дури и повеќе од половина литар на 1.000 километри. Затоа треба редовно да го проверувате нивото на маслото, за да знаете што ве чека кога одите на долго патување.
Во секој случај, не е лоша идеја да понесете резервни литри или два масло. Исто така, редовно проверувајте го нивото на маслото за време на самото патување.
Проверете ги фаровите, „позициите“, индикаторите, стоп светлата - јасно е дека сите овие светла треба да работат постојано, но многу возачи се чудат само на техничкиот преглед кога ќе дознаат дека не работат, на пример. некои трепкачи, позиционирани или стоп светло.
Антифриз (течност за ладење) – проверете го нивото на антифриз. Секој возач треба да го прави ова редовно, без разлика дали оди на долго патување или не.
Центрирањето на брзината - подесувањето (центрирање) може да биде многу добра инвестиција пред долго патување со големи брзини, бидејќи ќе ги заштити гумите од прекумерно и неправилно абење, а самото возење ќе биде побезбедно и попријатно.
Ќе ви треба и клима уред
Депилација – иако депилацијата на прв поглед изгледа како непотребна „шминка“, таа всушност има одлична заштитна улога. Можеби ќе го паркирате вашиот автомобил на море под дрво кое капе разни сокови, смола или каде што времето го поминуваат „нецивилизираните“ птици, а високите температури и директната сончева светлина може да го претворат она што паѓа од дрвото во тврдоглави наслаги, од кои, во во најдобар случај, тие ќе останат дамки (по макотрпно отстранување).
Поправете ја климата - избегнувајте гужви во сервисните центри за климатизација за автомобили, проверувајќи сами на време (што е можно поскоро) дали клима уредот работи правилно. А ако не функционира добро, закажете го вашиот термин што е можно поскоро, особено сега во сезоната и во комбинација со „проблемите“ со кои се соочуваат услугите за климатизација. Во спротивно, недоволно студениот воздух од отворите за вентилација или невообичаен звук по вклучувањето на клима уредот се знак за „аларм“.
Излезете на автопат - жртвувајте пари за бензин и патарини (ако треба) и возете го автомобилот со малку поголеми брзини (во рамките на границата) на автопат - внимавајте на необични звуци, тресење на воланот при одредени брзини, кревање температурата на моторот... Така навреме ќе забележите потенцијални проблеми.
Список на работи што треба да ги проверите во автомобилот пред да тргнете на пат! Ова може да ви заштеди пари и нерви.