Со температурите кои непрекинато растат, жителите на Скопје се соочуваат со нови предизвици во секојдневните активности, особено кога станува збор за пазарење.
Тропските горештини значително ги сменија навиките на граѓаните, принудувајќи ги да ги организираат своите купувања во раните утрински часови или доцна во денот, со цел да се избегнат опасно високите температури кои владеат во текот на денот.
Оваа промена во однесувањето има директно влијание врз локалната економија, особено врз продажбата на одредени видови храна.
„Речиси половина од дневните набавки се вршат во периодот од 8 до 10 часот наутро”, ни изјави продавачка во еден од локалните супермаркети.
А навечер, додава таа, само половина час пред затворањето, се создаваат огромни редици пред касите, бидејќи луѓето сакаат да го искористат посвежото време по зајдисонцето.
Продажбата на свинско месо доживува значителен пад, со најголемо намалување на потрошувачката на мелено месо, кое е најподложно на расипување поради високите температури.
Продавачите се принудени да преземат дополнителни мерки за заштита на свежината на производите, вклучувајќи и почесто менување на ладилните елементи и скратување на времето за изложување на отворено.
На пазарот во Ѓорче Петров, продавачката на тезга ни се пожали дека доматите за два часа стануваат кечап, краставиците почнуваат да скапуваат, зелените салати свенуваат, а пиперот омекнува.
Оваа ситуација го отежнува одржувањето на квалитетот на свежите производи и бара од продавачите да бидат исклучително внимателни при нивното чување и презентација.
Со оглед на овие промени, потрошувачите сѐ повеќе се насочуваат кон купување на производи кои подобро издржуваат на високите температури, како што се овошјето и зеленчукот кое може да се чува во фрижидер, или, пак, конзервираната храна која не бара ладење.
Оваа тенденција може да има долгорочни последици врз навиките за исхрана и здравјето на граѓаните, како и врз локалните економии и пазарите на храна.
Само времето ќе покаже дали овие промени се привремени или ќе станат нов стандард во потрошувачкото однесување.