Во шпицот на летната сезона, Јадранското крајбрежје се соочува со невидена криза во туризмот.
Со цени кои рамноправно се мерат со ноќевање во апартман, изнајмувањето на две лежалки и чадор за неколку часа се покажа како пречка за многумина кои бараат одмор под сонцето.
Оваа ценовна политика предизвика незадоволство кај локалните туристички работници, кои сведочат за значително намалување на бројот на посетители во споредба со претходната година.
Црна Гора и Хрватска, познати по своите плажи и кристално чистите води, сега се соочуваат со празни плажи и тивка атмосфера, додека туристите се преориентираат кон поевтини дестинации.
Грција, иако забележува зголемување на бројот на туристи, не е имуна на овие промени.
Туристите се попребирливи, бараат повеќе услуги за помалку пари, што резултира со зголемени оперативни трошоци за туристичките работници.
Оваа ситуација ги става под притисок малите бизниси, кои се борат да ги задржат своите врати отворени, додека истовремено се обидуваат да ги задоволат растечките очекувања на своите гости.
Според експертите, оваа трендовска промена е резултат на комбинација на повеќе фактори, вклучувајќи ги и економските притисоци кои ги чувствуваат потрошувачите во своите домови.
Исто така, постои и зголемена конкуренција од нови туристички пазари, кои нудат слични или подобри услови по пониски цени.
Оваа ситуација бара итна реакција од страна на туристичките оператори и владите на засегнатите земји, со цел да се преиспитаат ценовните стратегии и да се воведат нови, иновативни пристапи кои ќе ги привлечат туристите назад на јадранските плажи.
Додека сезоната сè уште е во тек, останува да се види дали овие мерки ќе имаат позитивен ефект на туризмот во регионот, или дали Јадранот ќе продолжи да сведочи за пад на својата некогаш блескава туристичка слика.
Во меѓувреме, туристите кои бараат сонце и море можеби ќе треба да ги преиспитаат своите летни планови и буџети, додека туристичките работници се надеваат на светла иднина со повеќе гости и помали трошоци.