По 101 година од основањето и првиот лет, чешката национална авиокомпанија ќе престане да постои. Последниот лет на Чех ерлајнс (познат и како ČSA) е закажан за утре. Последниот авион на релација од Париз ќе слета на аеродромот Вацлав Хавел во Прага. ČSA е петта најстара авиокомпанија во светот.
После тоа, Чех ерлајнс ќе се „слее“ во друга чешка авиокомпанија – Smartwings.
Ова сценарио се случи поради долгорочни финансиски тешкотии. Тие се предизвикани и од низа големи настани како што се нападот врз САД на 11 септември, економската криза од 2008 година и пандемијата на Ковид, но и поради порастот на нискобуџетните авиокомпании. Чешката телевизија како проблем ги наведува конфликтите во авиокомпанијата и неискуството на менаџментот што довело до лоши деловни одлуки.
Чешките медиуми потсетуваат дека под раководство на бизнисменот Јарослав Тврдик во текот на претходната деценија имало набавка на нови скапи авиони, а зголемени се и други трошоци. Поранешниот претседател на ČSA Мирослав Кула ги обвини „мегаломанските проекти“ и „неспособното раководство“ на Тврдик за неуспехот на компанијата.
Неодамна, авиокомпанијата леташе само на две линии - до Париз и Мадрид. Исто така, во флотата има само два авиони Ербас А320-200. Еден од нив веќе летал само за Smartwings. Сепак, со купувањето Smartwings добива уште четири авиони кои претходно беа нарачани. Двајца треба да пристигнат до крајот на годината, а два во првата половина на следната година.
Летови за Загреб
Првиот лет изведен од ČSA (Чешка државна авиокомпанија) во 1923 година беше на тогашната домашна линија Прага-Братислава. На тој лет имало само две лица - пилотот Карел Брабенец и новинарот кој известувал. Летаа три часа. Првиот авион всушност бил двосед како оние што се користеле во Првата светска војна.
Првата меѓународна рута беше до Југославија кога ČSA почна да лета за Загреб во 1930 година. CSA лета на далечни дестинации уште од седумдесеттите - Монтреал, Њујорк и Хавана.
Постари од ČSA беа само авиокомпании како што се холандската KLM и колумбиската Avianka (и двете основани во 1919 година), австралискиот Kvantas (1920) и советскиот и рускиот Aeroflot (1923). ČSA беше познат и по тоа што имаше сопствен код, односно ознаката ОК.
Извор: faktor.mk