Сè почесто се отвора прашањето дали сопствениците на големи SUV возила треба да плаќаат поскап паркинг.
Со оглед на тоа што урбаните центри стануваат сè понатрупани и просторот станува луксуз, паркирањето стана критично прашање за градските планери, бизнисите и жителите. Во услови на зголемена загриженост за одржливоста и правичната употреба на заедничките простори, некои градови истражуваат дали за поголемите возила, особено за теренците, треба да се наплаќаат повисоки такси за паркирање. Поддржувачите тврдат дека теренците заземаат повеќе простор и непропорционално придонесуваат за оптоварувањата на животната средина и инфраструктурата, додека противниците се спротивставуваат дека таквите политики неправедно таргетираат популарен тип на возила и може да имаат несакани економски последици. Оваа дебата покренува фундаментални прашања за правичноста, урбаниот дизајн и улогата на регулативата во обликувањето на нашите градови.
Наплаќањето повеќе за паркинг за SUV возилата се чини логичен чекор кон создавање поправедни и одржливи урбани простори. Прво, теренците физички зафаќаат повеќе простор од помалите возила, честопати навлегувајќи во соседните места и ја намалуваат ефикасноста на паркинг местата. Со наплата на повисоки такси, градовите можат да ги поттикнат возачите да избираат возила со поекономична зафатнина, со што ќе се ублажи недостигот од паркинг. Второ, теренците обично се потешки, што придонесува за поголемо трошење на паркинг структурите и коловозите. Дополнителните давачки би можеле да се насочат кон одржување на инфраструктурата, со што ќе се осигураме дека оние кои наметнуваат повисоки трошоци на системот ќе придонесат со својот фер удел. Конечно, теренците обично се помалку енергетски ефикасни, што придонесува за повисоки емисии на стакленички гасови. Диференцијалните такси за паркирање може да послужат како поттик кон еколошки свесни избори, усогласувајќи се со пошироките напори за борба против климатските промени.
Ваква анкета направи порталот kajgana.com, а истата можете да ги видите на следниот линк. Повеќето возачи рекоа дека за да се размислува за поскап паркинг за поголемите возила треба прво да се обележат пошироки паркинг места на паркинзите и во катните гаражи.
По примерот на Париз, Кардиф е најновиот во низата градови кои го разгледаа ова прашање. Во рамки на јавната расправа се бараат мислења дали жителите со поголеми возила треба да платат повеќе за паркирање.
„Ние начелно дебатираме дали е правилно, ако возите поголемо или возило што повеќе загадува, да платите малку повеќе“, изјави лидерот на советот Ху Томас за BBC.
„Тоа се возила кои заземаат повеќе простор, повеќе ги оштетуваат нашите патишта и ако удрат во пешак, веројатно ќе предизвикаат посериозни повреди“, додаде тој. Други места, вклучувајќи ги Бристол, Оксфорд и Харингеј во северен Лондон, исто така размислуваат да наплатат повеќе за паркирање за поголеми возила.
BBC се упати кон Харингеј за да види што мислат локалните жители за ова прашање. „Мислам дека тоа е сра*е“, вели Нев, додавајќи дека му е доста од општинските политики за намалување на сообраќајот и животната средина.
„Веќе се плаќа повеќе ако имате голем автомобил. Плаќате повеќе даноци, плаќате повеќе за бензин. Тоа е ваша работа“, додаде Нев.
Гери Олива вели: „Ако можете да си дозволите голем автомобил, тогаш можете да си дозволите да платите за него. Јавниот превоз во Лондон е многу, многу добар. Ако сакате да стигнете од точка А до точка Б, качете се во автобус, во метро“.
Сепак, Селин Акденез, која е самохрана мајка и вози SUV, вели дека паркирањето во Лондон е веќе скапо и можноста да плати повеќе за паркирање е нешто што не може да си го дозволи.
„Не се согласувам бидејќи имам дете, па морам да имам поголем автомобил. Мајка ми е многу стара. Ако и треба преглед на лекар или стоматолог, морам да ја однесам“, вели таа.
Анкетата на YouGov минатата година покажа дека 39% од возрасните мислат дека трошоците за паркирање треба да бидат повисоки за поголеми и потешки автомобили, додека 53% мислат дека сите автомобили треба да имаат исти трошоци за паркирање. Поделбата беше многу поблиска во Лондон отколку во кој било друг регион, при што 45% мислат дека сопствениците на поголеми автомобили треба да плаќаат повисоки давачки, а 44% мислат дека не треба.
Во Харингеј, каде што цената на лиценцата веќе варира во зависност од емисиите на автомобилот, советот предложи да се додаде доплата од 5 отсто за возилата долги 4-4,49 метри и доплата од 10 отсто за големите возила долги над 4,5 метри.
Да се стави тоа во контекст, Kia Picanto би се сметал за мал автомобил, Volkswagen Golf или BMW Серија 1 за среден автомобил, а Land Rover Discovery за голем автомобил.
Во Брисел постои систем кој се базира на должината на возилото во одредени делови од градот. Дозволата за паркирање чини 25 евра годишно, но ако вашето возило е подолго од 4,9 m, плаќате дополнителен надомест од 120 евра годишно.
Тежината на автомобилот е исто така модел кој се користи во некои француски градови. На почетокот на оваа година, парижаните гласаа за тројно зголемување на цените за паркирање на автомобили со тежина од 1,6 тони или повеќе до 18 евра на час во центарот на градот, иако тоа не важи за жителите.
„Овие поголеми автомобили не само што трошат повеќе гориво, тие зафаќаат повеќе простор. Дури и големите електрични автомобили имаат проблеми бидејќи заземаат повеќе простор и се поопасни од помалите електрични автомобили. Ако не само што имате повеќе автомобили, туку и автомобилите се поголеми , како ќе го прилагодите вашиот град на климатските промени?“ вели Оливер Лорд на кампањата на групата Clean Cities која работеше на кампањата во Париз.
Ерин Бејкер, уредничка на AutoTrader, се спротивставува на општата политика заснована на големината бидејќи вели дека не е секогаш случај поголемите автомобили да имаат побогати сопственици.
„Ако ги погледнете работниците или луѓето кои живеат надвор од градот - тоа не се семејства со два автомобили, тие се домаќинства со еден автомобил затоа што тоа го дозволува семејниот буџет. Значи, ќе биде големо - караван или SUV“, тврди Бејкер.
Сите дополнителни давачки наметнати на возачите би биле неправедни, вели таа.
„Потрошувачите мислат: не ме казнувајте мене затоа што автомобилската индустрија произведува поголеми автомобили“, додава таа.