Ryanair бара да им се забрани на патниците прекумерна консумација на алкохол пред качувањето во авионите. Познатата авиокомпанија верува дека ова би помогнало во решавањето на сè позачестениот проблем со несоодветното однесување на патниците за време на летовите.
„Време е властите на ЕУ да преземат мерки за ограничување на продажбата на алкохол на аеродромите“, се вели во соопштението на ирската авиокомпанија. „Не разбираме зошто на патниците на аеродромите не им се ограничува бројот на алкохолни пијалаци на два, користејќи ја нивната карта за качување, на ист начин како што се ограничува продажбата во продавниците за duty-free. Ваквото ограничување би резултирало со побезбедно и одговорно однесување на патниците за време на летот, а со тоа и побезбедно искуство за патниците и екипажите низ Европа.“
Ова барање доаѓа во момент кога Ryanair го тужи патникот за 15.000 евра поради неговото однесување кое предизвика пренасочување на летот во април 2024 година. Нискобуџетната авиокомпанија тврди дека однесувањето на патникот на летот од Даблин до Ланзароте било толку несоодветно што летот морал да биде пренасочен кон Порто од безбедносни причини, поради што требало да обезбедат ноќевање за членовите на екипажот и повеќе од 160 патници.
Алкохолот веќе е ограничен за време на летовите
Ryanair посочува дека тие, како и другите авиокомпании, веќе ја ограничуваат продажбата на алкохол за време на летовите, но и понатаму сметаат дека патниците можат прекумерно да консумираат алкохол на аеродромите пред качувањето, особено за време на доцнењата на летовите, каде што нема слични ограничувања.
Авијациските агенции долго време изразуваат загриженост поради инциденти во авионите, особено оние што резултираат со насилство кон други патници, вербално малтретирање, вознемирување или други здравствени ризици како пушење.
Кои се финансиските трошоци за пренасочување на авион?
Ryanair ги објави деталите за трошоците настанати поради однесувањето на патникот кое предизвика пренасочување на летот во април 2024 година. Повеќе од 160 патници и шест члена на екипажот биле принудени да останат преку ноќ на аеродромот во Порто, пред да продолжат следниот ден кон Ланзароте.
Авиокомпанијата исто така морала да обезбеди дополнителен авион и екипаж за одложениот повратен лет од Ланзароте до Даблин. Најголемиот трошок од 7.000 евра бил за обезбедување ноќевање и оброци за патниците и екипажот, со дополнителни трошоци од 2.500 евра за слетување и услуги на аеродромот, 1.800 евра за заменска посада, 2.500 евра за правни трошоци во Португалија, 800 евра за дополнително гориво и 750 евра за изгубена продажба за време на летот.
Зголемување на бројот на инциденти со несоодветно однесување на летовите
Иако сè уште ретки, извештаите за немирни патници во авионите се зголемуваат последниве години. Европската агенција за безбедност во авијацијата посочува дека, иако агенцијата не можела да обезбеди специфични податоци, „и бројот и сериозноста на инцидентите“ се зголемиле во Европа од 2020 година.
Ширум светот, Меѓународната асоцијација за воздушен транспорт (IATA) утврдила дека се случил еден инцидент на секои 480 летови во 2023 година, врз основа на податоци од повеќе од 24.500 извештаи и 50 оператори ширум светот. Ова е зголемување во однос на 568 летови во 2022 година.
Не беше веднаш познато колку од овие инциденти биле поврзани со алкохол. Сепак, меѓу напорите за спречување на ваквите инциденти, IATA и други авио-групи претходно ја потенцираа важноста на одговорната продажба на алкохол, не дозволувајќи премногу пијани патници да се качат во авион.
Во меѓувреме, во САД, Федералната администрација за авијација (FAA) минатата година примила 2.102 извештаи за немирни патници, што резултирало со парични казни од 7,5 милиони долари. Овој број е зголемен за 1% во однос на 2023 година, но е далеку помал од врвот во 2021 година, кога имало 5.973 такви инциденти.