Доколку сте заинтересирани или сакате да знаете што сé се произведувало во фабриките (започнувајќи од светските брендови) во бивша Југославија(СФРЈ) сега може да дознаете. Во поранешната Југославија(СФРЈ) се прозведувало речиси се ,,од игла до локомотива”. Исто така многу фабрики во тоа време произведувале производи под оригинална лиценца на многу светски брендови во тоа време (некои фабрики произведуваат дури и денес
Оние кои се сеќаваат на поранешната држава Југославија, честопати велат дека воопшто немало потреба од увоз и дека државата се задолжувала токму за да се развива на овој начин.
Листата подолу е само мал дел од листата што се произведувало во Југославија:
- Levi Strauss – произведувал Вартекс од Вараждин.
- Lee Cooper – Беко од Србија.
- Wrangler – се произведувало во Македонија.
- Puma – се произведувало во Борово во Хрватска.
- Adidas – Планика (Словенија).
- Boss – Diork (Крагуевац).
- Javor – Ивањица(Србија) – произведувал 20.000 кошули месечно за светски извос.
- Текстилната фабрика 22.decembar – произведувала униформа за војската и полицијата.
- Elan – од Словенија произведувала скии кои ги возел светскиот првак Ингемар Стенмарк.
- Tomi – Мајонез, PEZ и Wrigley мастиките, денешни Орбит се произведувале во Словенија.
- Podravka – Копривница од Хрватска покривала 20 проценти од светскиот пазар за зачини а нивниот говедски гулаш бил дури и во воените пакети на некои светски армии!
- Сараевскиот TAS(легендарниот голф) произведувал 40.000 Wolksvagen-и
- PRETIS – произведувал муниција.
- IMV Novo Mesto – произведувал годишно 30.000 Renault возила. Денеска таму се произведува исклучиво Twingo моделот.
- Cimos – произведувал Citroen возила.
- Во Приштина се произведувал Peugеot.
- IDA од Кикинда произведувала годишно 10.000 Opel возила, во невните леарници се произведувало и за Mercedes, BMW.
- FAP од Прибој и TAM од Марибор произведувале камиони и шлепери, а Zastava од Крагуевац произведувала лесни транспортери.
- Ikarbus произведувал автобуси, а TAM мини-автобуси.
- Tomos од Копер произведувал мопеди и вонбродски мотори. Нивната “penta” во тоа време бил најдобриот мотор во светот.
- Фаровите на словенската фабрика Saturnus освен што се вградувале во моделите на Zastava, се вградувале и во Wolksvagen, Opel, Fiat
- FRAD во Алексинац произведувал воздушни филтри за воздух за Mercedes, Morris, Fiat.
- HTD од Охрид произведувал брави, рачки за авто индустријата (меѓу друго и за целото светско производство).
- Во Приштина се произведувале амортизери за Zastava, Fiat и Opel.
- Белградскиот 21 Мај произведувал мотори.
- Југопластика од Сплит 40 проценти од своето производство извезувала на Европскиот пазар
- Фабриките Obod, Cer, Gorenje, Iskra, Rudi Čajavec, произведувале електрични уреди, телевизори, радија, грамафони, касети и бела техника, а Borac од Белград произведувал дури и апарати за еспресо.
- Фармацевтската индустрија снабдувала 30 проценти од пазарот на СССР, скоро половина Африка и Индија… Тука влегуваат компаниите Лек, Крка, Плива, Галеника, Здравjе, Алкалоид.
- Шипад Сараево ги опреми сите хотели, болници и други установи во светот и ги имаше стотици
- . Бродоградилиштата во Хрватска, Уjanаник во Пула и 3 мај во Риека, беа на светско ниво и ги произведуваа најголемите прекуокеански бродови за странски клиенти, но и сите бродови Јадролинија
- . ЕИ Ниш беше еден од најдобрите светски производители на ламби за радија и телевизори (исто така инсталирани од Филипс), а производството на телевизори во боја започна пред Сони
- Словенија, Леснина и Мебло извезуваа скоро цело производство на западниот пазар, благодарение на квалитетот и дизајнот
- Фармацевтската индустрија снабдуваше 30% од пазарот на СССР, скоро половина од Африка и Индија… Лек, Крка, Плива, Галеника, Здравjeе, Алкалоид
- Голем број на импозантни згради ширум светот беа дизајнирани и изградени од „Енергопроект“ и „Босански енергоинвест“ - од браната Асуван, мостовите низ Африка и цели населени места во СССР, преку болниците во Либија, до Панама и Зимбабве.
Ова претставува само еден дел од тоа што се има произведувано во поранешна Југославија.