Италијанскиот антимонополски регулатор објави дека ја казни компанијата за е-трговија Амазон со 1,13 милијарди евра.
Причината е злоупотребата на доминацијата на пазарот, а ова е една од најголемите казни во Европа изречена на американски технолошки гигант.
Амазон од своја страна изрази „силно несогласување“ со одлуката на италијанскиот регулатор и најави жалба, пренесува Ројтерс.
Регулаторниот надзор на технолошките гиганти е засилен по серијата скандали со приватноста и дезинформациите, како и по поплаките од некои компании дека тие компании ја злоупотребуваат својата пазарна моќ.
Покрај Amazon, под зголемен надзор во Европа се и Google, Facebook, Apple и Microsoft на Alphabet, забележува британската агенција.
Италијанскиот надзорен орган објави во соопштението дека Амазон ја искористил својата доминантна позиција на италијанскиот пазар на услуги за да ги фаворизира логистичките услуги на продавачите активни на нејзината италијанска веб-страница, Amazon.it.
Властите појаснија дека услугата за брокерски услуги FBA на Амазон, со голем број ексклузивни поволности, вклучувајќи ја и етикетата Prime, помогнала да се зголеми видливоста исклучиво за корисниците на услугата и да се зголеми продажбата на Amazon.it.
„Амазон го спречува вклучувањето на понуди од трговци на мало, означени како Prime, кои не се управувани од FBA“, се вели во соопштението на регулаторот.
Ознаката Prime обезбедува поповолни услови за продажба за повеќе од седум милиони најлојални потрошувачи и клиенти со висока потрошувачка, кои се членови на програмата за лојалност на Amazon.
Амазон рече дека услугата FBA е „целосно опционална услуга“ и дека повеќето продавачи од трети страни на Амазон не ја користат.
„Продавачите кои избираат FBA го прават тоа затоа што услугата е ефикасна, достапна и конкурентна во однос на цените. Предложените парични и правни лекови се неоправдани и неурамнотежени“, се вели во соопштението на компанијата.