Многу Германци се почесто бараат попусти или се откажуваат од купување поради високите цени, а голем дел од потрошувачите се плашат дека нема да можат да врзат крај со крај.
Повеќе од една четвртина (27 отсто) од учесниците во анкетата на ИФХ се „многу исплашени“ дека парите што ги имаат нема да им бидат доволни. Со оглед на тоа што ваква анкета е спроведена за прв пат, нема компаративни податоци.
Кај испитаниците од домаќинства со приходи помали од 2.000 евра месечно, а од нив учествувале 300, тој процент е дури 48 отсто, покажува истражувањето нарачано од Здружението на трговски друштва ХДЕ.
Од сите испитаници, само 29 отсто рекле дека имаат „мал страв“ дека нема да врзат крај со крај со парите што ги имаат.
Цените на храната драстично се зголемуваат со месеци поради војната во Украина, пандемијата и другите глобални нарушувања. Стефан Гент од HDE вели дека тоа има „најлоши последици за однесувањето на потрошувачите“.
Уплашените потрошувачи значат „голем предизвик“ за трговците на мало. Околу четвртина од учесниците (27 проценти) изјавиле дека неодамна се откажале од купување специјалитети и деликатеси.
Значителен дел, 13 отсто, се откажале и од купување вино или алкохолни пијалоци.
Интересно е што при купување на непрехранбени производи во маркетите, секој шести преминал на поевтин бренд.
Кога станува збор за производите во фрижидер или замрзнати, тоа го направил секој осми учесник во истражувањето.