Проектот на истражувачите од Државниот универзитет во Џорџија користел функционална магнетна резонанца (FMRI) за да ги проучува мозоците на 47 студенти; 28 од нив редовно играле видео игри, останатите не.
„Огромното мнозинство млади луѓе играат видеоигри повеќе од три часа неделно, но корисните ефекти врз способностите за одлучување и мозокот не се точно познати“, вели водачот на студијата Мукеш Дамала од Катедрата за физика и астрономија на универзитескиот Институт за невронаука.
Ова истражување покажа како играњето видео игри може ефикасно да се користи за учење како да се донесуваат одлуки, како и разни терапевтски интервенции. Се разбира, доколку претходно се идентификуваат соодветните мозочни мрежи, објаснуваат истражувачите.
Тестирање на ученици
Испитаниците лежеле во FMRI уред со огледало што им овозможувало да видат знак веднаш проследено со прикажување на точки што се движат. Од учесниците се барало да притиснат копче во десната или левата рака за да ја покажат насоката на движење на точките или да не прават ништо ако нема движење во насока.
Студијата, објавена во списанието Neuroimage: Reports, покажа дека играчите на видео игри биле побрзи и попрецизни во нивните одговори. Воочените разлики на скенирањата се поврзани со зголемена активност во одредени делови од мозокот.
Резултатите од истражувањето
„Резултатите покажуваат дека играњето видео игри потенцијално подобрува неколку сензорни, перцептивни и процеси на мапирање кои ги подобруваат вештините за донесување одлуки“, пишуваат авторите на студијата.
„Овие наоди почнуваат да фрлаат светлина на тоа како играњето видео игри го менува мозокот за да ја подобри изведбата на задачите и нивните потенцијални импликации за зголемување на активноста специфична задача“.
Нема компромис
Студијата покажа нешто друго: не постои компромис помеѓу брзината и точноста на одговорите; играчите на видео игри покажаа подобри резултати на двете мерки.
„Овој недостаток на компромис помеѓу брзината и точноста сугерира дека играњето видео игри е добар кандидат за когнитивна обука бидејќи се однесува на донесување одлуки“, велат истражувачите.