Повеќето родители се нашле во ситуација кога нивното дете одбивало да сподели играчка со друго дете.
Иако повеќето ќе одговорат така што ќе го принудат детето да научи да споделува, некои експерти тврдат дека овој потег прави повеќе штета отколку корист.
Да не се принудуваат децата да споделуваат е една техника на родителство која стана популарна на социјалните мрежи, а експертите имаат свое мислење за тоа.
Според д-р Лаура Маркам, принудувањето на децата да споделуваат предмети пред да бидат подготвени може да биде штетно.
„Присилувањето на детето да ги дели своите работи е всушност погрешна лекција“. Ова ќе му покаже дека може да го добие она што го сака со гласно плачење и родителите се должни секогаш да им ги исполнуваат сите желби”, објаснува д-р Маркам.
Децата под 5 години не ја разбираат идејата за споделување
Таа вели дека децата под пет години не ја разбираат идејата за споделување бидејќи не препознаваат дека туѓите желби и потреби може да се разликуваат од нивните.
„Иако принудувањето на детето да споделува може да го научи на негативни лекции, секогаш е добра практика да се поттикне детето да научи нови работи. Еден начин е наутро да го прашате детето кои играчки не сака да ги дели, па да ги оставите настрана“, забележува д-р Маркам, додавајќи дека понекогаш е најдобро да не правите ништо, туку оставете ги децата сами да ја решат ситуацијата.
Таа објасни дека можете да го моделирате и однесувањето што го очекувате од вашето дете.
„Ова значи дека вложувате напори да ги споделите со вашите деца и да правите работи околу вашето дете што сакате и тие да ги прават“, вели Маркам.
Важно е да научат да ја даваат играчката кога самите ќе решат
Таа смета дека е важно децата да си играат слободно, да се чувствуваат исполнети од искуството и да научат да ја даваат играчката на некој друг кога ќе завршат со играњето.
„Кога детето може да одлучи кога да подари играчка на некој друг, тоа е потег кој учи на трпение и ќе му помогне на детето да може да се справи со емоционално посложени ситуации додека расте“, вели Маркам.