Мелани Перкинс е по потекло од Австралија. Дизајнерската платформа Canva започна со точно нула врски во Силиконската долина. Сега е највредниот стартап во целиот свет основан од жена и е подготвен да биде купен од Google или Microsoft.
Денес стартапот е проценет на 26 милијарди долари, што е највисока сума меѓу сите стартапи основани од жени и предводени од жени, пренесува BizLife.
Нејзината визија отсекогаш била „да ја изгради највредната компанија во светот“.
10 години, 3.200 вработени, 90 милиони корисници
Canva е сериозна компанија за графички дизајн, со 3.200 вработени, 90 милиони корисници и веб-алатка која им овозможува на корисниците да дизајнираат содржина што сакаат да ја споделат на социјалните медиуми, да создаваат презентации за училиште или работа и да уредуваат видеа – и тоа наскоро ќе им помогне да направат многу, многу повеќе од тоа.
Canva стана суштинска алатка за аматерски и, сè повеќе, професионални дизајнери.
И додека другите стартапи отпуштаа работници и ги намалуваа плановите за проширување, Canva најави лансирање на професионални алатки во септември. Тоа беше кулминација на долгорочната визија.
– Го имавме ова на нашиот терен во 2011 година – рече Перкинс.
Но, да се вратиме неколку години наназад. Canva немаше друг избор освен да започне полека, чекор по чекор.
Во 2007 година, Перкинс им предаваше дизајн на своите колеги студенти во слободното време. Таа потоа стана фрустрирана со дизајнерските алатки достапни во тоа време.
Дизајнот стануваше сè поважен дел од модерната комуникација – од социјалните медиуми до презентациите – но производите што им помагаа на секојдневните корисници да ја совладаат вештината, како што е Adobe InDesign, беа скапи. Мораше да има подобар, поевтин начин. – Прашањето беше дали можеме да го создадеме? – вели Перкинс.
Таа го запознала нејзиниот сегашен сопруг во Перт, Западна Австралија во 2005 година. Тој имал 19, а таа 17. Беше Денот на Австралија, државен празник, а двајцата гледаа огномет со заеднички пријатели.
Нив ги собрале заедничките интереси за патување, па иако Клиф планирал да се пресели во Квинсленд, по судбоносната средба со Мелани, тој го откажал патувањето. Токму неговата одлучност ја поттикна Мелани да ги претвори своите соништа во реалност.
Така, меѓу другото, и помогнал да сфати дека проблемот со пристапноста на дизајнерските алатки може сама да го реши. И тој беше во право.
Повеќе од сто „НЕ“
Сепак, Мелани и Клиф беа практични. Лансирана во 2011 година, Fusion Books ја претстави својата онлајн алатка за уредување годишник во австралиските средни училишта. Кога компанијата беше на својот врв, тие објавуваа годишници за 400 средни училишта, но и двајцата знаеја дека тоа е навистина врв и дека бизнисот со годишници не може да оди подалеку од ова.
За да се развијат, им требаше готовина. Во 2012 година, Перкинс одлета во Сан Франциско и со месеци бараше инвеститори за нејзиниот стартап. Таа наиде на повеќе од сто „не“. Одговорите не беа пријатни, а причините беа различни – од тоа дека Австралија нема развиен стартап екосистем до сомневање во стручноста на брачната двојка.
Случајот за спас дојде од неочекувано место. Имено, Мелани и Клиф слушнале дека инвеститорите за ризичен капитал ќе се соберат во Мауи на сурфање со змејови. Тие поминале месеци и месеци практикувајќи го овој екстремен спорт, а потоа искеширале речиси половина од парите од нивната деловна банкарска сметка за да резервираат летови и сместување.
По неколку падови тие ја променија својата иднина. Тие се сретнаа со Австралиецот Рик Бејкер, кој раководеше со фирма VC со седиште во Сиднеј наречена Blackbird Ventures. Тие го претставија на „Canvas Chef“, платформа каде дизајнерите можат да додадат графички елементи на празен шаблон. Тоа беше првата голема фирма што инвестираше, и со своите 1,3 милиони долари – и соодветниот грант од австралиската влада – Canvа се најде на теренот.
Услов на инвеститорите беше да донесат технички соосновач. Камерон Адамс, поранешен вработен во Google со седиште во Сиднеј, се согласи да се приклучи на основачкиот тим. Искусен инвеститор им предложи да изберат еден лидер, а изборот падна на Меланија. Друг клучен чекор беше преселбата од Перт во Сиднеј, со цел полесно да се најдат технички и стартап таленти.
Иако инвеститорите инсистираа стартапот веднаш да започне, Перкинс чекаше Canva да го има квалитетот што го замисли.
Еднаш годишно, Перкинс има состанок со нејзиниот тим, кога тие одлучуваат на кој аспект од нејзината визија компанијата треба посериозно да се занимава. Така, на пример, во 2016 година приоритет беше интернационализацијата: Canva беше лансирана на уште шест јазици покрај англискиот. Денес можете да ја користите оваа платформа на 100 јазици.
Бидејќи со текот на времето се менуваа навиките на корисниците кои сакаа да креираат видео реклами за нивниот бренд, Canva им го обезбеди тоа и додаде алатка за уредување видео, која беше лансирана во 2021 година.
Денес, Canva ви овозможува лесно да креирате содржина за социјалните мрежи, да користите различни дизајни, фонтови, логоа и многу повеќе. Корисниците создадоа дури 13 милијарди различни дизајни на платформата. Видеа на TikTok, корпоративни презентации, маркетинг материјали – сето тоа е создадено на платформата Canva.
10 милиони премиум претплатници
Кога започна во 2013 година, Canva привлече 750.000 корисници – денес има дури 90 милиони. Од нив, 10 милиони се премиум претплатници. Како што растеше Canvа, растеше и нејзиниот основач.
– Да ми се укажеше можност да бидам извршен директор на компанија со повеќе од 3.000 вработени, мислам дека ќе бев исплашенa. Но, градењето на компанијата чекор по чекор, и успехот што го постигнавме, ми даде самодоверба – вели Перкинс за Fortune и признава дека не чита никакви книги за успехот, туку работи според интуицијата.