Американската компанија „Ford“ официјално потврди дека моделот „Fiesta“ ќе биде укинат во јуни 2023-та година.
Еден од најдолговечните амблеми во портфолиото на производителот ќе биде заменет со целосно електричната верзија „Puma“, која ќе се составува во Крајова (Романија). „Ford“ објави трогателно видео за збогување со „Fiesta“ и исто така преглед на „Puma“ на батерии.
„Fiesta“ се продава веќе 47 години во девет генерации. Производството во моментов се одвива во Келн, а компанијата информираше дека само верзијата на хечбекот со пет врати ќе продолжи да излегува од производната лента до летото следната година. Сите нарачки на клиентите ќе бидат исполнети и прифатени нови додека не се пополни преостанатиот производствен капацитет. „Fiesta ST“ исто така ќе биде укината во 2023-та година.
Крајот на „Fiesta“ ќе го означи и крајот на производството на мотори со внатрешно согорување во една од најважните фабрики на „Ford“ надвор од САД – фабриката во Келн, која ќе биде претворена во центар за електрификација каде што ќе се произведува нов кросовер со средна големина веќе следната година.
„Ford“ планира таму да произведе 1,2 милиони електрични возила во следните шест години. Производството на 1.0-литарскиот трицилиндричен „EcoBoost“ мотор ќе се пресели во фабриката за мотори во Крајова. „Ford“ планира да лансира не помалку од три нови целосно електрични патнички автомобили и четири комерцијални возила во Европа до 2024-та година.
Оригиналната „Ford Fiesta“ беше лансирана во 1976-та година и оттогаш се продадени повеќе од 18 милиони единици. „Fiesta“ беше произведена во најмалку 13 различни земји, вклучувајќи ги Велика Британија, Шпанија, Мексико, Аргентина, Бразил, Јужна Африка и многу повеќе.
Претходно оваа година, производителот на автомобили го прекина и „Mondeo“, еден од најомилените европски модели од сегментот „D“. Сепак, „Ford“ рече дека ќе има барем еден plug-in или целосно електричен модел во секој автомобилски сегмент на континентот од 2026-та година. Без разлика дали тоа вклучува наследник на „Mondeo“, кој сè уште се продава во Кина како целосно редизајниран модел.
Компанијата исто така изјави дека ќе помине низ „најголемата трансформација во својата историја“, која, барем во Европа, вклучува репозиционирање на пазарот како поавантуристички бренд.
Нешто во спротивност со оваа нова филозофија, производителот на автомобили потврдува дека моделите „S-Max“ и „Galaxy“, неговите најпространи и најподготвени за авантури автомобили на Стариот континент, ќе бидат укинати следната пролет, без планирани директни замени. Одлуката доаѓа како резултат на транзицијата на „Ford“ кон целосно електричен асортиман на производи.
Со укинувањето на релативно прифатливиот „Ford“, оние кои немаат пари за фрлање губат уште еден релативно достапен модел и добиваат значително поскапо електрично возило.